רילוקיישן | בלעדי

בחסות הקורונה: ניר צוק עשה רילוקיישן חזרה לישראל

מייסד פאלו אלטו נטוורקס חזר להתגורר בחודשים האחרונים בישראל עם משפחתו, כשהוא מנצל את מדיניות העבודה הגמישה בחברה שהקים • צוק מתגורר בקליפורניה מסוף שנות ה-90, אז נשלח להקים את מרכז הפיתוח האמריקאי של צ'ק פוינט

ניר צוק, מנכ"ל פאלו אלטו / צילום: Palo Alto Networks
ניר צוק, מנכ"ל פאלו אלטו / צילום: Palo Alto Networks

יש מי שמנצלים את מדיניות העבודה מרחוק של חברות הטכנולוגיה העולמיות כדי לעבור לאיים אקזוטיים ויש מי שבוחרים דווקא לעשות רילוקיישן חזרה לישראל. לגלובס נודע כי אחרי למעלה משני עשורים בארה"ב, מייסד ענקית הסייבר פאלו אלטו נטוורקס ניר צוק חזר להתגורר בחודשים האחרונים בישראל יחד עם משפחתו, כשהוא מנצל את מדיניות העבודה הגמישה בחברה שהקים.

צוק, יוצא יחידת המודיעין 8200, עזב לקליפורניה בסוף שנות ה-90, אז נשלח להקים את מרכז הפיתוח האמריקאי של צ'ק פוינט. בשנת 1999 הוא עזב את צ'ק פוינט אחרי שהחברה החליטה לבטל את המוצר שעבד עליו ודרשה ממנו לשוב לישראל.

שנה מאוחר יותר צוק הקים בארה"ב את חברת OneSecure שנמכרה בהמשך ב-45 מיליון דולר. ב-2005 הוא ייסד את פאלו אלטו נטוורקס, שהפכה מאז לחברת ענק שנסחרת לפי שווי של מעל 33 מיליארד דולר, כפול מזה של צ'ק פוינט. צוק מכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה ולא כמנכ"ל, בשל רצונו להתמקד יותר בצד הפיתוח ופחות בניהול.

אף שהוא מתגורר בקליפורניה, צוק, אב לחמישה, שמר על קשר קבוע עם ישראל והגיע לחופשות רבות בישראל בארץ לאורך השנים. אולם בחסות הקורונה השהות שלו בישראל הפכה לרציפה, לפחות עד שתחזור פאלו אלטו נטוורקס לעבודה מלאה במשרד.

פאלו אלטו נטוורקס היא שחקן פעיל מאוד בשוק הישראלי וביצעה שורת רכישות של סטארט-אפים ישראלים לאורך השנים האחרונות. רק בחודש שעבר רכשה את ברידג'קרו תמורת כ-200 מיליון דולר. על בסיס רכישות אלו פתחה פאלו אלטו נטוורקס מרכז פיתוח בישראל שממוקם במגדלי אלון בתל אביב ומעסיק מאות עובדים.

כחלק ממדיניות העסקה הגמישה, מאפשרת פאלו אלטו נטוורקס כיום לעובדיה להחליט האם להגיע למשרד או לא. החברה אף הודיעה אשתקד כי תעניק לכל עובד תקציב של 1,000 דולר לסיוע לעבודה מרחוק, אותם הם יכולים להוציא על מגוון שימושים, החל משיעורי עזר לילדים ועד לרכישת הליכון לבית. בכל מקרה לא נראה שצוק, שהונו מוערך במאות מיליוני דולרים, יזדקק לתקציב הזה במיוחד.

מפאלו אלטו נטוורקס נמסר: "ניר צוק ממשיך לכהן בתפקידו בחברה מישראל. בשנה שעברה, היינו אחת החברות הראשונות להשיק את FLEXWORK, מדיניות המציעה גמישות ותמיכה לעובדים, המעניקה להם את האפשרות לבחור מהיכן וכיצד לעבוד - וניר מיישם אותה לעבודה מרחוק".