החברות החשודות בקרטל פינוי הפסולת הן טביב ונברי שירותי דלק

שתי החברות חשודות בתיאום מכרזים ובעבירות נוספות בשירותי פינוי פסולת • החשודים שוחררו בתנאים מגבילים

פסולת / צילום: איל יצהר
פסולת / צילום: איל יצהר

הבוקר (ג'( נחשף בגלובס כי רשות התחרות פתחה השבוע בחקירה גלויה בחשד לביצוע עבירות הגבלים עסקיים נגד שתי חברות המספקות שירותים לחברות האנרגיה. כעת ניתן לספר כי מדובר בחרת טביב (TABIB) ונברי שירותי דלק. השתיים חשודות בתיאום מכרזים ובעבירות נוספות בשירותי פינוי פסולת, ובפרט בפינוי פסולת של חברות האנרגיה. עוד נחקר חשד לעבירות בנוגע לפינוי פסולת רפואית.

החקירה הגלויה נפתחה שלשום (א'), ובמסגרתה בוצעה פשיטה על משרדי החברות ועל בתי החשודים. לאחר חקירת החשודים, הם שוחררו בתנאים מגבילים, והחקירה עודנה נמשכת.

יש לציין כי חברות האנרגיה עצמן לא חשודות בדבר במסגרת הפרשה, וייתכן כי הן עצמן נפגעו כתוצאה מהפעולות החשודות.

מטעמה של חברת טביב נמסר בתגובה כי "הגם שתחום מתן הפתרונות לטיפול בפסולת מסוכנת, שפכים תעשייתיים, קרקעות מזוהמות ואירועי חומרים מסוכנים הוא ייחודי ומורכב, מתקיימת בו תחרות עסקית אמיתית בין החברות הפועלות בו. חברת טביב הקפידה על כך במשך למעלה מ-28 שנות קיומה והתחרתה בחברות האחרות ללא פשרות. ערך התחרות היה מאז ומתמיד ערך עליון בחברה, ולאורו היא, מנהליה ועובדיה התנהלו ומתנהלים דרך קבע. החברה, מנהליה ועובדיה פועלים אך ורק בהתאם להוראות הדין. יודגש כי החברה משתפת פעולה באופן מלא עם רשות התחרות".

יועמ"ש חברת נברי שירותי דלק, עו"ד שמוליק ברזני, מסר כי "מרשתנו התבקשה לתת הסברים ביחס להתקשרות או שתיים בהיקפים קטנים מאוד מתוך פעילות החברה. ניתנו הסברים כנים ומפורטים כדי ללמד שאין בחשד דבר".

עונשי מאסר למעורבים בקרטל ספרי הלימוד

בתוך כך, השבוע גזר שופט בית המשפט המחוזי בירושלים עודד שחם עונשי מאסר בפועל לכל המורשעים שהיו מעורבים בקרטל ספרי הלימוד.

באוקטובר האחרון הרשיע בית המשפט שורת חברות להפצת ספרי לימוד ונושאי משרה בהן בסדרת תיאומים של מכרזי משרד החינוך ורשויות מקומיות לפרויקט השאלת ספרי לימוד.

בית המשפט גזר על סיגל חבז, שהייתה מנהלת בחברת ספר לכל, עונש של 8 חודשי מאסר בפועל; על אודי זלוף, שהיה גם הוא מנהל בחברת ספר לכל, גזר בית המשפט עונש של 4 חודשי מאסר בפועל; ועל רחמים זלוף, הבעלים של החברה, שגילו 86, נגזר עונש של 2 חודשי מאסר בפועל ו-2 חודשי עבודות שירות.

על עודד שפר, הבעלים והמנכ"ל של חברת מדע, נגזר עונש של שישה חודשי מאסר בפועל. על שי כהן, מנהל בחברת יש הפצות, נגזר עונש של חמישה חודשי מאסר בפועל. על משה כהן, המנכ"ל והבעלים של חברת יש הפצות, נגזר עונש של 75 ימי מאסר בפועל.

*** חזקת החפות: החקירה נגד החברות טביב ונברי שירותי דלק ונושאי המשרה נמצאת בראשיתה, נגד החשודים לא הוגשו כתבי אישום, ועומדת להם חזקת החפות.