מועצת רמ"י האריכה את מודל הסכמי הגג עד סוף 2021

בימים אלה מכינים במשרד הבינוי והשיכון הסכמי גג חדשים נוספים עם היישובים בני עייש, רחובות, רכסים, טמרה ומעלה אדומים, בהיקף כולל של כ-45,000 יחידות דיור חדשות

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר
יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר

מועצת מקרקעי ישראל אישרה הבוקר (ד') את הצעת משרד הבינוי והשיכון ורמ"י להאריך את מודל הסכמי הגג עד סוף השנה הקרובה.

בימים אלה מכינים במשרד הבינוי והשיכון הסכמי גג חדשים נוספים עם היישובים בני עייש, רחובות, רכסים, טמרה ומעלה אדומים, בהיקף כולל של כ-45,000 יחידות דיור חדשות.

במקביל, ברמ"י מקדמים הסכמים חדשים מול קריית גת (קריית גת מערב), נס ציונה, כפר סבא, אום אל פאחם ופתח תקווה, בהיקף של 44,600 יחידות דיור.

"הסכם גג" הוא הסכם שנערך בין מדינת ישראל, רמ"י, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון לבין רשויות מקומיות, על-מנת להגדיל את היצע הדירות. במסגרת ההסכם מתחייבת המדינה לממן הקמה של מבני ציבור, מוסדות חינוך ותשתיות, עוד לפני שיווק הפרויקט. מצד שני, הרשות המקומית מתחייבת להעניק ליזמים היתר בנייה תוך 90 ימים. במסגרת ההסכם נקבע לוח זמנים מוגדר לקידום הפרויקט. עד כה חתמו משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל על 32 הסכמי גג עם רשויות מקומיות.

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מסר: "רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון פועלים באופן רציף ומאומץ לפתרון חסמים ומתן מענה לביקושים בשוק הדיור ומנהלים משא-ומתן מתקדם עם רשויות מקומיות רבות לצורך חתימה על הסכמי גג בהיקף של כ-90 אלף יחידות דיור נוספות. העובדה שרשויות מקומיות רבות פונות לרמ"י ומעוניינות להצטרף להסכמי הגג, מוכיחה כי מודל זה נותן מענה איכותי גם לצורכי הרשויות המקומיות".

יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, הוסיף: "הארכת התוקף לחתימה על הסכמי גג שאושרה היום מהווה אבן-דרך משמעותית בבניית הארץ ומתן מענה לביקושים העולים".