אקזיט לפורטיסימו: מוכרת החזקות באינקרדיבלד ב-140 מיליון דולר

הקרן רכשה מעל 90% מחברת התוכנה תמורת כ-30 מיליון דולר ב-2018; לפי הערכות, העסקה משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-200 מיליון דולר • הטכנולוגיה שמפתחת אינקרדיבלד מאפשרת להאיץ שלבים בפיתוח כמו קומפילציית קוד ובדיקות תוכנה

תמי מזאל-שחר, מנכ''לית חברת אינקרדיבילד / צילום: חיים ברגיג
תמי מזאל-שחר, מנכ''לית חברת אינקרדיבילד / צילום: חיים ברגיג

קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו קפיטל הודיעה היום (ד') כי מכרה חלק מהחזקותיה בחברת התוכנה אינקרדיבילד (IncrediBuild) לאינסייט פרטנרס. לפי הודעת פורטיסימו, אינסייט פרטנרס תשלם 140 מיליון דולר בעסקה, כאשר מרבית התמורה תשמש לרכישת חלק מההחזקות של פורטיסימו והשאר יושקעו בחברה כדי לסייע בהאצת התרחבותה בארה"ב והעמקת החדשנות הטכנולוגית.

פורטיסימו רכשה ב-2018 מעל 90% ממניות אינקרדיבילד מידי מייסדי החברה אורי שחם ואורי משעול בסכום של כ-30 מיליון דולר. בפורטיסימו לא מפרטים כמה בדיוק מתוך ההחזקות הם מוכרים כעת, אך במסגרת העסקה אינסייט פרטנרס תהפוך לבעלת המניות הגדולה, כאשר פורטיסימו תישאר בעל מניות מהותי. לפי הערכות, העסקה משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-200 מיליון דולר, כך שמדובר על קפיצה של כמעט פי שבעה ביחס לשווי כשפורטיסימו רכשה אותה.

אינקרדיבילד היא חברה ותיקה שהוקמה ב-2002 וצמחה ללא מימון חיצוני. הטכנולוגיה שמפתחת החברה עוזרת לחברות להאיץ שלבים שונים בתהליכי הפיתוח של גרסאות תוכנה, כמו קומפילציית קוד ובדיקות תוכנה אוטומטית, על ידי ניצול מקביל של משאבי המחשוב בשרתים שלהן או בענן. מאז הרכישה של פורטיסימו, החברה גדלה משמעותית מ-25-30 עובדים למעל 100 עובדים כיום.

אינקרדיבילד גם שינתה את המודל העסקי, מתשלום חד-פעמי של הלקוחות על המוצר למנוי שנתי (SaaS) וביצעה שינויים גדולים בהנהלה. בסוף 2019 מונתה תמי מזאל-שחר, לשעבר נשיאה משותפת בחברת NSO, למנכ"לית. הלקוחות של החברה כוללים בין השאר את אמזון, סיטי בנק, דיסני, אינטל, סמסונג, אפיק גיימס (מפתחת פורטנייט) ונינטנדו. לפי הודעת פורטיסימו, "ההשקעה מגיעה לאחר שנה רווחית ביותר עבור אינקרדיבילד בה צמחה ב-55%, לאור הצורך הגובר בשחרור גרסאות תוכנה חדשות באופן תדיר".

הרוכשת אינסייט פרטנרס, שמנהלת נכסים בהיקף של יותר מ-30 מיליארד דולר, היא משקיעה פעילה מאוד בהייטק הישראלי. בין השאר השקיעה הקרן האמריקאית בחברות כמו מאנדיי, לייטריקס, סנטינל וואן, ווקמי וג'ייפרוג, שהונפקה בשנה שעברה. כחלק מההשקעה שלה באינקרדיבילד, שותפי הקרן טדי וורדי ולוני יופה וכן המשקיע הבכיר בראד פידלר יצטרפו לדירקטוריון החברה.

"קרן פורטיסימו רכשה את אינקרדיבילד ב-2018 מתוך אמונה גדולה בפוטנציאל טכנולוגיית העיבוד המבוזר שלה ופעלה עם הנהלת החברה להגברת הצמיחה ויישום ההיצע מבוסס הענן" מסר יואב היינמן, שותף בפורטיסימו קפיטל וחבר בדירקטוריון החברה, "ההשקעה של קרן אינסייט בחברה היא אבן דרך חשובה עבור החברה. פורטיסימו נשארת עם חלק משמעותי בחברה וההצטרפות של אינסייט תאיץ את צמיחת החברה על ידי התרחבות לתחומים נוספים של האצת פיתוח תוכנה ועיבוד מקבילי".

"אנחנו מאמינים שאינקרדיבילד פיתחה טכנולוגיה הכרחית עבור כל חברה שרוצה לפתח מוצרי תוכנה טוב יותר ומהר יותר" מסר טדי וורדי, שותף בקרן אינסייט, "בעזרת הניסיון הרחב שלנו בהשקעות בחברות בתחום הפיתוח אנחנו משוכנעים שאינקרדיבילד תמשיך לפתח טכנולוגיה חדשנית ולצמוח כפי שעשתה בשנים הקודמות".

"בעולם התחרותי בו אנו פועלים, שחרור גרסאות תוכנה איכותיות ובתדירות גבוהה היא הכרחית" מסרה מזאל-שחר. "החברה תשתמש בכסף שגויס בכדי להרחיב את השוק אליו היא פונה על ידי פיתוח הטכנולוגיה להאיץ תהליכי פיתוח נוספים. לצד הרחבת המעבר של גופי פיתוח לענן, אנו פועלים להרחיב את אחיזתנו בשוק במגזרים שונים כמו המגזר הפיננסי ותעשיית המשחקים והאצת תהליכי פיתוח של טכנולוגיות חדשות כמו מציאות רבודה ומדומה (AR/VR) ומוצרים מקושרים (IOT)".

קרן פורטיסימו קפיטל נוסדה ב-2004 ומתמקדת בחברות טכנולוגיות ותעשייתיות בעלות פעילות גלובלית ופוטנציאל צמיחה. פורטיסימו גייסה עד היום 1.6 מיליארד דולר במסגרת חמש קרנות, מגופי השקעה מוסדיים בישראל, ארה"ב ואירופה.

אינקרדיבלד

שנת הקמה: 2002
מייסדים: אורי שחם ואורי משעול
תחום פעילות: טכנולוגיה להאצת פיתוח תוכנה דרך שימוש יעיל במשאבי מחשוב
עובדים: 105
מנכ"לית: תמי מזאל-שחר