ההפסד של סלקום ב-2020 גדל ל-170 מיליון שקל, אך ההכנסות נותרו יציבות

החברה מסווגת מחדש את מספר מנויי הסלולר • במקום 3.6 מיליון מנויים לאחר עסקת רכישת גולן טלקום, החברה רושמת 3.2 מיליון מנויי סלולר ו-400 אלף מנויי דאטה

מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

שנה קשה לסלקום  שמסיימת את 2020 בהפסד נקי של 170 מיליון שקל, לעומת הפסד של 107 מיליון ב-2019. ההפסד רובו נובע מהשחיקה בהכנסות משירותי נדידה עקב עצירת הטיסות.

לעומת זאת, סלקום סיימה את שנת 2020 עם הכנסות ברמת הקבוצה בסך של כ-3.67 מיליארד שקל לעומת כ-3.7 מיליארד שקל בשנת 2019, המשקפות ירידה בשיעור של 0.8% בלבד ולמרות משבר הקורונה. החברה סיימה את השנה החולפת עם הפסד תפעולי של 23 מיליון שקל לעומת רווח של 24 מיליון שקל ב-2019.

הכנסות מגזר הסלולר (שירותים וציוד קצה) הסתכמו ב-2.4 מיליארד שקל, עלייה של 1%, ככל הנראה בהשפעת גולן טלקום ואיחוד מלא של הדוחות ברבעון הרביעי. הכנסות משירותים בתחום הסלולר הסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל, ירידה של 1.1% בגלל ירידת ההכנסות משירותי נדידה. הכנסות סלקום מציוד קשה קפצו ב-6.5% לעומת 2019 והסתכמו ב-704 מיליון שקל לעומת 661 מיליון שקל. הפעילות הנייחת של סלקום ירדה בשנה החולפת ב-3.2% והסתכמה ב- 1.4 מיליארד שקל.

תזרים המזומנים של החברה השתפר ועמד על 250 מיליון שקל, לעומת 210 מיליון שקל ב-2019 (בניטרול עסקת IBC). כמו כן נרשמה התייעלות וחיסכון ברמה של 110 מיליון שקל בהוצאות החברה.

החברה דיווחה על סיווג מחדש של מספר המנויים שלה כך ש-400 אלף מנויים "הוסטו" ונספרים כעת כמנויי דאטה. זה אומר שספירת המנויים היום בסלקום בסלולר עומדת על 3.2 מיליון מנויים. השבוע דיווחה סלקום על 105 אלף לקוחות אינטרנט.

אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת סלקום: "למרות השנה המאתגרת פיננסית כתוצאה מהקורונה, שנת 2020 הייתה שנה של מהלכים גדולים בסלקום. הצלחנו ליישם בה תכנית התייעלות נרחבת ומהלכים אסטרטגיים משמעותיים בשיפור השירות, ההוגנות ואמון הלקוחות, השקעות נרחבות בתשתיות, רכישת גולן טלקום, הכנסת הוט כשותפה ב -IBC ועוד.

"עסקאות אלו צפויות לתרום באופן משמעותי לרווחיות הקבוצה ולתזרים החופשי שלה ולהרחיב משמעותית של היקף פריסת הסיבים האופטיים של סלקום. ב-2021 הדגש של סלקום יהיה בהשקעות נרחבות שישפרו את רמת הקישוריות בסיבים ובסלולר, כולל דור 5 ושיפור רמת האמון עם לקוחותינו.

"כפי שכבר ציינתי בעבר, החברה מקפידה על שקיפות מירבית, ובהתאם אף מחקה 19,000 מנויי טלויזיה והחליטה שלא לכלול מנויי דאטה, המניבים הכנסה לא גבוהה כחלק ממצבת מנויי הסלולר שלה. החברה המשיכה לצמוח במנויי האינטרנט וזאת במקביל להסבת מנויים לתשתית סיבים אופטיים של IBC, כך שמצבת מנויי הסיבים של החברה עומדת, נכון להיום, על כ-105 אלף לקוחות מתוך כ-600 אלף משקי בית בבניינים המחוברים לתשתית IBC המהווה הכפלה של מספר המנויים ביחס למצבה בתום שנת 2019", אמר גבאי.

בסיכום שנת 2020 נהנה אבי גבאי מעלות העסקה שנתית של כ-7 מיליון שקל, בעיקר בזכות תגמול מנייתי שהסתכם בכ5.4 מיליון שקל. נוסף לכך נהנה גבאי אשתקד משכר שנתי בעלות של 1.6 מיליון שקל. עלות העסקת יתר ארבעת שיאני השכר בסלקום בשנה שעברה נעה סביב כ-1.5 מיליון שקל לכל אחד.

צרו איתנו קשר *5988