גלובס לביהמ"ש: לפתוח את הדיונים בתביעת המתלוננות נגד אייל גולן

גלובס מבקש מביהמ"ש – אל תטילו חיסיון על הדיונים בתביעת הפיצויים שהגישו שלוש מהמתלוננות נגד הזמר אייל גולן ונגד המשטרה בטענה לכשלים וליקויים בחקירות • לשיטתנו, לא יכול להיות ספק שבפרסום הטענות ואופן ביצוע החקירה יש עניין ציבורי וחשיבות ציבורית ראשונים במעלה

אייל גולן / צילום: יניב אדרי
אייל גולן / צילום: יניב אדרי

גלובס מבקש מבית המשפט - אל תטילו חיסיון על הדיונים בתביעת הפיצויים שהגישו שלוש מהמתלוננות נגד הזמר אייל גולן ונגד המשטרה בטענה לכשלים וליקויים בחקירות גולן ואחרים בתיק.

אנו, גלובס והח"מ, החלטתנו לפנות לבית משפט השלום בתל אביב בבקשה לדחות את בקשת הפרקליטות לנהל את התביעה נגד גולן והנתבעים הנוספים בדלתיים סגורות והרחק מעיני הציבור. עם זאת, אנחנו מבקשים להותיר על כנו את איסור פרסום על זהות התובעות (הנפגעות) בלבד.

באמצעות עורכי הדין אוריין אשכולי ויורם מושקט, אנחנו מבהירים בבקשה כי אנו לא מבקשים לחשוף או לזהות במישרין ו/או בעקיפין בכל צורה שהיא את התובעות בתיק, אלא כל רצוננו הוא לחשוף בפני הציבור את טענות התובעות לליקויים ולכשלים בחקירת יתר הנתבעים שבתיק.

כזכור, מדובר בפרשה שהתפרסמה בשנת 2013, ובמסגרתה נחקרו חשדות לניצול מיני של נערות על-ידי הזמר המפורסם אייל גולן וסביבתו (וכונתה "פרשת משחקי חברה").

בסופו של דבר נסגרו התיקים הפליליים נגד כל המעורבים בפרשה ובהם גולן, מלבד התיק נגד דני ביטון המנוח, אביו של גולן, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הדחה לזנות בנסיבות מחמירות, ניצול קטינים לזנות, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. הוא נידון לשנתיים מאסר.

בתחילת השנה הגישו שלוש מהמתלוננות בפרשה תביעת הפיצויים בגובה מאות אלפי שקלים נגד המעורבים בפרשה, ובהם גולן, וכן נגד משטרת ישראל, בטענה כי התרשלה בחקירה. לשיטתנו, לא יכול להיות ספק שפרסום הטענות ואופן ביצוע החקירה יש בהם עניין ציבורי וחשיבות ציבורית ראשונים במעלה.

בבקשה לפתוח את הדיון ולא לקבל את עמדת הפרקליטות אנחנו מזכירים, באמצעות עורכי הדין אשכולי ומושקט, כי דיון משפטי פומבי מהווה סימן היכר לשיטה משפטית בחברה דמוקרטית, הפותחת את שעריה ומזמינה את כלל הציבור להיחשף לפעולותיה, ללמוד אותן, להעריך אותן ולהעבירן תחת שבט הביקורת.

עיקרון פומביות הדיון נועד להבטיח כי המידע על אודות ההתרחשויות באולם בית המשפט ועל אודות פעולותיה של הרשות השופטת יהיה גלוי לציבור ויאפשר שקיפות, פתיחות וביקורת ציבורית. לפיכך, יש לראות בעיקרון פומביות הדיון תנאי הכרחי לתקינותה של מערכת המשפט כולה ולהבטחתו של אמון הציבור בה.

יצוין כי התביעה מתנהלת בפני השופטת יעל אילני.