Viz.ai שפיתחה טכנולוגיית בינה מלאכותית לשבץ גייסה 71 מיליון דולר

Viz.ai פיתחה אלגוריתם שיודע לקרוא תמונות הדמיה ולהסב את תשומת הלב של הצוות הרפואי לכך שהנסרק צריך טיפול מיוחד • עד היום גייסה החברה 150 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי

מימין: ד"ר דוד גולן וד"ר כריס מנסי מחברת VIZ / צילום: Viz.ai
מימין: ד"ר דוד גולן וד"ר כריס מנסי מחברת VIZ / צילום: Viz.ai

חברת Viz.ai, שפיתחה פתרונות בינה מלאכותית לניתוח של תמונות הדמיה, הודיעה על גיוס של 71 מיליון דולר. את הגיוס הובילו קרן הפרייבט אקוויטי Insight Venture Partners, אחת מקבוצות ההשקעות המובילות בתחום התוכנה, שהשקיעה בישראל בחברות בכמו וויקס ומאנדיי, וכן קרן Scale Ventures, גם היא קרן בינלאומית גדולה שהשקיעה בין היתר בחברות כמו Jfrog ,Walkme ואחרות.

הגיוס מגורמים בסדר גודל כזה מעיד על עליית מדרגה של Viz.ai, המתבססת כחברה משמעותית בתחום התוכנה, גם אצל חברות שמרכז הפעילות שלהן אינו השקעות בעולם הרפואי. עד היום גייסה החברה 150 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.

Viz.ai פיתחה אלגוריתם שיודע לקרוא תמונות הדמיה ולהסב את תשומת הלב של הצוות הרפואי לכך שהנסרק צריך טיפול מיוחד. החברה מתמחה היום בתחום השבץ, במצבים שבהם מגיע אדם עם תסמינים לבית חולים שאין בו התמחות בצנתור מוחי.

"החולה יוכנס לסריקה תוך 20-30 דקות, לא שם נמצא צוואר הבקבוק", אומר מייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה ד"ר דוד גולן, "אבל עד שהסריקה מפוענחת ומתקבלת ההחלטה להעביר את המטופל לבית חולים שיכול לבצע צנתור מוחי, ועד שנוצר קשר עם בית החולים הרלוונטי, ועד שהמטופל מועבר - אנחנו מאבדים הרבה זמן. כל שעה של עיכוב משמעותה עוד חודשים ארוכים של שיקום מנכות, או חלילה נכות בלתי הפיכה".

המערכת של Viz.ai מפענחת אוטומטית את הסריקה מיד אחרי שבוצעה, ואם יש חשש שדרוש צנתור, היא שולחת את התמונות כבר באותו רגע אל הרופא של המטופל בבית החולים שקיבל אותו, ובמקביל גם לטלפון של הרופא המצנתר. 

המוצר משווק במסגרת הסכם שיתוף פעולה עם חברת מדטרוניק, המרוויחה מהפניה של חולים לצנתור מוחי לפני שמצבם מחמיר. בצנתור נעשה שימוש במכשירים של מדטרוניק. "אנחנו משווקים את המערכת יחד, והם הקצו לעניין מספר דומה של אנשי מכירות לאלה שלנו", אומר גולן.

מערכת השבץ של Viz.ai מותקנת כבר בכ-600 בתי חולים בארה"ב ומטפלת בכמה אלפי חולים בחודש. באוקטובר קיבלה החברה אישור שיפוי ביטוחי עבור המוצר, בסכום של עד 1,040 דולר לסריקה. מחקרים שפורסמו לגבי המערכת הראו כי היא יכולה לקצר בכשעה את הזמן עד תחילת הטיפול הרפואי. 

בהמשך, החברה מעוניינת להתרחב לתחומים נוספים, כמו אבחון דימום פנימי אחרי תאונות, ואבחון תסחיפים ריאתיים.

Viz.ai מעסיקה כ-170 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בתל אביב. בעקבות הגיוס, החברה מתכננת להכפיל את מצבת כוח האדם בשנה הקרובה, ולגייס עובדים בישראל, בארה״ב ובאירופה.

Viz.ai

חברה המפתחת מערכת בינה מלאכותית לתחום ההדמיה הרפואית ● הוקמה ב-2016 על ידי ד"ר דוד גולן וד"ר כריס מנסי, המשמש גם כמנכ"ל ● עד היום גייסה 150 מיליון דולר ● מעסיקה 170 בתל אביב ובארה"ב