560 אלף איש עדיין מובטלים; 66% מהחוזרים לעבודה - נשים

מאז הדיווח הקודם לפני כעשרה ימים , רק 15,896 דיווחו על חזרה לעבודה - מספר המעיד על האטה בקצב המדווחים על חזרה לעבודה • שירות התעסוקה: "העצירה אומנם מטרידה, אך היא ביטוי להשפעת תקופות חגים, ואחרי פסח אנו צפויים לעלייה בקצב החזרה לעבודה"

אבטלה / צילום: כדיה לוי
אבטלה / צילום: כדיה לוי

201,314 דורשי עבודה דיווחו על חזרה למעגל העבודה מאז סוף הסגר השלישי, 82.4% מהם חזרו מחל"ת. מאז הדיווח הקודם לפני כעשרה ימים, רק 15,896 דיווחו על חזרה לעבודה - מספר המעיד על האטה בקצב המדווחים על חזרה לעבודה.

לדברי ד"ר גל זהר, מנהל מחלקת המחקר והמדיניות של שירות התעסוקה, "העצירה אומנם מטרידה, אך היא ביטוי להשפעת תקופות חגים על שוק העבודה, ואחרי פסח אנו צפויים לעלייה בקצב החזרה לעבודה".

ד"ר זהר מעריך כי "לאחר הפסח אנו צפויים לראות גל מאסיבי נוסף של חזרה לעבודה, ועוד מספר גלי חזרה קטנים יותר שיימשכו עד לסוף יוני", ומתריע כי "קבוצה משמעותית של דורשי עבודה לא ישובו למעגל העבודה עד לסוף חודש יוני".

מספר דורשי העבודה תובעי האבטלה עומד נכון להיום (ה') על 560,628, 55.3% מהם בחל"ת. 81% מכלל דורשי העבודה שאינם בחל"ת הם מפוטרים, והיתר בחרו להתפטר. לדברי ד"ר זהר, גם לנמצאים בחל"ת לא מובטח כי יחזרו בסופו של דבר לעבודה, אם כי סיכויים לשוב לשוק העבודה גבוהים יותר.

48.6% מהמדווחים על חזרה מחל"ת הם בני פחות מ-34, 36.6% שמהווים בני 35-54, קבוצת הגיל העיקרית בשוק העבודה. הסבר לנתונים ניתן למצוא בפתיחת תחומי המכירות והשירותים, ובכללם הקניונים, חנויות הרחוב, הברים, המסעדות ובתי המלון. 43.1% מהמדווחים על חזרה לעבודה הם עובדים במקצועות ההוראה, החינוך וההדרכה (21%), המכירות (16.8%) והשירותים (5.3%) - שיעור גבוה יותר משיעורם בקרב הנרשמים במהלך הסגר השלישי שעמד על 40.3%.

66.5% מכלל המדווחים על חזרה לעבודה הן נשים. נתונים אלה עולים בקנה אחד עם ממצאי הדוח שפרסם שירות התעסוקה באחרונה, לפיהם נשים נפגעות יותר מעצם הכניסה לסגרים ומתאוששות מהר ביציאה ממנו, וזאת נוכח העובדה ששיעורן של נשים בקרב התחומים הפגיעים יותר בסגרים מאשר גברים, כדוגמת תחומי ההוראה, החינוך וההדרכה וכן המכירות והשירותים.