ותודה למדינה שלא הצליחה לכפות בידוד: החברה שזכתה במכרז "האזיק האלקטרוני" זינקה ביותר מ-50%

סופרקום צפויה ליהנות מהכנסות חודשיות של 3 מיליון דולר כל עוד הפרויקט נמשך, ולפי הודעת החברה מדובר על תקופה ראשונית של שלושה חודשים עם אופציה להאריכו עד ל-36 חודשים

אריה טרבלסי, בעל השליטה בסופרקום.  / צילום: איל יצהר
אריה טרבלסי, בעל השליטה בסופרקום. / צילום: איל יצהר

האזיק האלקטרוני לחוזרים מחו"ל הפך לבוננזה של חברת הטכנולוגיה סופרקום. מניית סופרקום זינקה ביום שישי בנאסד"ק ב-54.5% לאחר שהחברה הודיעה על זכייה (ביחד עם אלקטרה) בפרויקט של הממשלה בישראל, לאחר פיילוט שביצעה, ובמסגרתו היא תספק פתרונות שהיא מפתחת למשרד הבריאות במטרה לפקח על החוזרים מחו"ל, על רקע מגפת הקורונה. מדובר בפרויקט שנתפס כשנוי במחלוקת ומטרתו לעקוב אחר החוזרים מחו"ל ולוודא שהם נמצאים בבידוד.

סופרקום צפויה ליהנות מהכנסות חודשיות של 3 מיליון דולר כל עוד הפרויקט נמשך, ולפי הודעת החברה, מדובר על תקופה ראשונית של שלושה חודשים עם אופציה להאריכו עד ל-36 חודשים. החברה מציינת כי הסכום החודשי עשוי להשתנות בהתבסס על נתוני השימוש בפועל. סופרקום תספק למשרד הבריאות פתרונות מסוג PureCare - הכוללים "צמיד אלקטרוני" וסמארטפון והיא תספק גם שירותים נלווים, הכוללים הדרכות למשתמשים, תמיכה וניטור.

עבור סופרקום מדובר בהכנסות משמעותיות. הדוחות האחרונים שפרסמה הצביעו על כך שבמחצית הראשונה של 2020 ההכנסות שלה הסתכמו ב-6.8 מיליון דולר בלבד (ירידה מהכנסות של 11.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019) .

סופרקום היא חברה ותיקה שמספקת פתרונות טכנולוגיים בתחומי הפקת תעודות חכמות, פיקוח ובקרה אלקטרוניים. לאחר העלייה החדה במניה החברה נסחרת בשווי 42 מיליון דולר. את החברה מנהל כיום אורדן טרבלסי, שהחליף לאחרונה את אביו אריה טרבלסי (בעל השליטה) בתפקיד המנכ"ל.

המנכ"ל טרבלסי מסר: "אנו גאים בכך שממשלת ישראל בחרה בנו לפרויקט הלאומי הגדול והחשוב הזה". לדבריו, סופרקום פועלת לסייע לממשלות ברחבי העולם להתמודד עם אתגרים, בעזרת שירותים, טכנולוגיה וחדשנות. "סופרקום מוכנה להטמעה המהירה של פרויקט ה -COVID-19 בישראל", הוסיף טרבלסי .