מיכה קאופמן וניר זוהר לא לבד: הכירו את נבחרת הכוכבים שהצטרפו ל-SPAC של היזם מ"הכרישים"

לקראת גיוס מתוכנן של רבע מיליארד דולר להשקעות בטכנולוגיה, פורסמו שמות חברי הוועדה המייעצת לכתר1 של איש תוכנית "הכרישים": ניר זוהר מ-Wix, מיכה קאופמן מפייבר, יובל טל מפיוניר ושלמה קליש, מוותיקי תעשיית ההייטק בישראל

סוף שבוע עמוס בגזרת חברות ה-SPAC הקשורות לישראל: חברה אחת הגישה תשקיף, חברה נוספת השלימה גיוס וסטארט-אפ ישראלי הודיע על מיזוג לחברת SPAC מארה"ב (ראו מסגרת).

אל חברות ה-SPAC שמתמקדות בשוק הטכנולוגיה הישראלי כשוק יעד לחיפוש רכישה, תצטרף בקרוב גם חברת Keter1 Acquisiti on Corporation, שהגישה בסוף השבוע תשקיף לקראת גיוס של 250 מיליון דולר. אגב, המספר 1 המצורף לשם החברה מרמז על כך שיזמי ה-SPAC מתכננים להנפיק עוד חברות SPAC בהמשך. 

את כתר1 מוביל היזם אורן דוברונסקי, שמוכר מתוכנית הטלוויזיה "הכרישים" - ריאליטי שבו יזמים מחפשים משקיעים פוטנציאליים. בתשקיף נכתב שלדוברונסקי יש ניסיון של מעל שני עשורים בתעשיית האינטרנט בישראל, ובין היתר הוא הקים את חברת Hotbar.com והשקיע בחברות סטארט-אפ לצד אורן זאב, שגם הוא חלק מה-SPAC החדש ומכהן בו כדירקטור. בין החברות שבהן השקיעו מוזכרת חברת הביטוח הדיגיטלי היפו, שהודיעה לאחרונה על מיזוג ל-SPAC מארה"ב לפי שווי של 5 מיליארד דולר.

שמות מוכרים שקשורים ל-SPAC נמצאים בוועדה המייעצת: ניר זוהר, נשיא חברת Wix שנסחרת בנאסד"ק בשווי 16.1 מיליארד דולר; מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל חברת פייבר שנסחרת בבורסת ניו יורק בשווי של 8.1 מיליארד דולר; יובל טל, שותף בקרן Team8 שייסד את חברת הפינטק פיוניר, שגם היא בתהליך של מיזוג ל-SPAC; ושלמה קליש, מוותיקי ההייטק הישראלי שהקים את Jerusalem Global Ventures.

חברי הדירקטוריון הם מיכאל רונן שהקים את חברת Branded; חמי צוקר, שותף ב-OCV Partners; ג'ו פולרו, מנהל קשרי משקיעים ב-Wix; ואורן זאב, מייסד Zeev Ventures, קרן שמשקיעה בחברות בתחילת דרכן. החתמים המלווים את ההנפקה הם סיטיגרופ וקרדיט סוויס, שקיבלו אופציה לרכישת מניות נוספות, כך שהיקף ההנפקה עשוי לגדול ב-37.5 מיליון דולר.

חברות ספאק, הידועות גם כחברות בלנק צ'ק, הן חברות שמגייסות כסף בהנפקה לציבור מבלי שיש להן פעילות, במטרה לרכוש חברה קיימת תוך זמן מוגדר של עד שנתיים. גיוסים של חברות ספאק היו אחד הטרנדים הבולטים בשנה האחרונה בוול סטריט, עם שיא בהיקפי הגיוסים ובמספר חברות הספאק שגייסו כסף.

 
  

"תוכנה ואינטרנט -מגזרי-מפתח"

בתשקיף כתר1 נכתב כי "הטכנולוגיה היא המכנה המשותף שמוביל חדשנות ויצירת ערך בכל התעשיות כיום. הדיגיטיזציה של כל כך הרבה מהפעילויות היומיומיות יוצרת שיבוש בכל אלמנט של חיינו הפרטיים והמקצועיים. אנחנו מאמינים שתוכנה ואינטרנט הם מגזרי-מפתח שנהנים מהמגמות הללו".

החברה תתמקד כאמור בשוק הישראלי, שעליו נכתב בתשקיף כי הוא מייצג הזדמנות ייחודית. הם מזכירים את העלייה החדה במספר חדי הקרן הישראליים (חברות פרטיות בעלות שווי של למעלה ממיליארד דולר): "בישראל יש את המספר הגבוה ביותר של חדי קרן לנפש", מצוין בתשקיף.

לדברי כתר1, האסטרטגיה העסקית היא למ צוא יעד לרכישה הקשור לשוק הטכנולוגיה הישראלי, במטרה לייצר ערך לבעלי המניות. החברה לא תגביל את עצמה לתת-סקטור מסוים, אך מציינת כי אנשיה מתמחים בעיקר בתעשיית התוכנה והאינטרנט. 

BYTE גייסה 300 מיליון ד' ומחפשת יעד רכישה

כתר1 מצטרפת כאמור לעוד מספר חברות SPAC בהובלת יזמים ישראלים, שמתמקדות בשוק הטכנולוגיה הישראלי (ואליהן מצטרפות עוד חברות SPAC אמריקאיות רבות שמגיעות גם הן לחפש בשוק המקומי יעדים לרכישה). אחת מהחברות האלו היא BYTE Acquisition Corp בהובלת דני ימין, לשעבר סגן נשיא מיקרוסופט, וקובי רוזנגרטן - לשעבר שותף ב-JVP ובכיר בחברת הטכנולוגיה סייפן.

החברה השלימה בסוף השבוע גיוס של 300 מיליון דולר בליווי סיטיגרופ כחתם, וצפויה לחפש יעד לרכישה בשוק הישראלי, כשהיא מגדירה את הקריטריונים הבאים: חברת טכנולוגיה עם הנהלה חזקה, צפי לצמיחה בקצב גבוה ובידול במוצר או בשירות שהיא מספקת. בין תתי-הסקטורים שהיא מציינת כמעניינים עבורה - אבטחת סייבר, תוכנה ארגונית ו-SaaS, פינטק, אוטומוטיב, סמיקונדקטור, טכנולוגיה רפואית, בינה מלאכותית, רובוטיקה ומחשוב ענן.

נזכיר כי ביום חמישי האחרון דיווחה חברת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב), שבשליטת המיליארדר לן בלווטניק, כי בכוונתה להקים חברת SPAC ולגייס עבורו 100 מיליון דולר  בנאסד"ק, סכום שיושקע במיזוג או ברכישה של חברה ישראלית הפועלת בתחום מדעי החיים, בין השאר בתחומי הביוטכנולוגיה, פיתוח תרופות, רפואה דיגיטלית וטכנולוגיה רפואית. בהקמתו של הספאק משתפת החברה פעולה עם "גופי השקעה מובילים" המתמחים בהשקעות בתחום.