אוקון הלת' קר: תוצאות ניסוי טובות בטיפול בדימום חריג מהרחם

חברת אוקון הלת' קר, המפתחת התקנים תוך-רחמיים עגולים, הודיעה על תוצאות ראשונות והשלמה של גיוס חולות עבור ניסוי שלב IIa בטיפול בדימום חריג מהרחם • לדברי החברה, מדובר בבעיה ממנה סובלת אישה אחת מכל ארבע בגיל הפוריות

קרן לשם, מנכ"לית אוקון הלת' קר / צילום: מיקי בן ארי
קרן לשם, מנכ"לית אוקון הלת' קר / צילום: מיקי בן ארי

חברת אוקון הלת' קר, אשר מפתחת התקנים תוך-רחמיים עגולים, הודיעה על תוצאות ראשונות והשלמה של גיוס חולות עבור ניסוי שלב IIa בטיפול בדימום חריג מהרחם. התקנים תוך-רחמיים הם לפעמים דווקא הגורם לדימום מן הרחם, אבל במקרה הזה ההתקן מהווה אמצעי טיפול בבעיה, ממנה סובלת אישה אחת מכל ארבע בגיל הפוריות, כך לדברי החברה. הטיפולים הקיימים מבוססים על צבירה של רירית הרחם או, במקרים הקשים יותר, כריתת רחם.

המוצר הוא התקן תוך-רחמי שמצופה בתרכובת כימית שכבר היום נמצאת בשימוש ליישומים רפואיים וגניקולוגיים שונים. התרכובת יוצאת קילוף של רירית הרחם אצל הנשים הסובלות מדימום. הטיפול אמור לארוך חצי שעה.

אוקון פיתחה התקן תוך-רחמי שצורתו עגולה ככדור, ולא בצורת ה-T הקלאסית. היום החברה כבר משווקת את המוצר כהתקן תוך-רחמי, שאמור להיות לו פחות סיכון לפגיעה ברחם בעת ההתקנה או אם ההתקן זז. המוצר החדש מבוסס על אותו הכדור,

בניסוי הנוכחי משתתפות 16 נשים, מהן 8 כבר הגיעו לקו הסיום של הטיפול, ואצלן נצפתה ירידה בדימום. עדיין לא מדובר בניסוי עם קבוצת ביקורת.

"יותר נשים ויותר רופאות ורופאים מחפשים היום פתרונות חדשניים ופשוטים לטיפול בדימום חריג מהרחם", אמר פרופ' סרג'יו חיימוביץ', מנהל רפואי ראשי בחברת אוקון הלת' קר. "אוקון מאפשרת לטפל בבעיה בטיפול יחיד במרפאה של רופא, ללא צורך בהליכי אבלציה בלתי הפיכים או בכריתת רחם. מדובר בטכנולוגיה שכבר השפיעה לטובה על חיי הנשים, ואנו בטוחים שנראה עוד תוצאות חיוביות בהמשך הניסויים הקליניים שלנו בעתיד הקרוב".

ככל הידוע לחברה, שוק הניתוחים בעקבות דימום יתר פוי להגיע ל -1.3 מיליארד דולר עד שנת 2024, עם 1.4 מיליון נשים בשנה המדווחות על בעיה רפואית זו.