בעקבות עתירת גלובס: הדיונים בתביעת הפיצויים נגד אייל גולן יתקיימו בדלתיים פתוחות

ביהמ"ש התיר לקיים בדלתיים פתוחות את הדיונים בתביעת הפיצויים שהגישו שלוש מתלוננות נגד הזמר אייל גולן בפרשת "משחקי חברה" • התביעה הוגשה בטענה לכשלים וליקויים בחקירות גולן ואחרים בתיק • במקביל אסר ביהמ"ש את פרסום שמות ופרטי התובעות והמתלוננות בפרשה

אייל גולן  / צילום: יניב אדרי
אייל גולן / צילום: יניב אדרי

בעקבות עתירת גלובס וערוץ 13, בית משפט המחוזי בתל אביב התיר לקיים בדלתיים פתוחות את הדיונים בתביעת הפיצויים שהגישו שלוש מהמתלוננות נגד הזמר אייל גולן ונגד המשטרה. התביעה הוגשה בטענה לכשלים וליקויים בחקירות גולן ואחרים בתיק.

לאחר קבלת עמדת המדינה קבעה השופטת יעל אילני כי "בהיעדר טעמים לקיום הדיון בדלתיים סגורות, אני קובעת כי הדיון יתקיים בדלתיים פתוחות". במקביל אסר בית המשפט פרסום שמות ופרטי התובעות והמתלוננות בפרשה.

גלובס והעיתונאי חן מענית פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עורכי הדין אוריין אשכולי ויורם מושקט, בבקשה לדחות את בקשת הפרקליטות לנהל את התביעה נגד גולן והנתבעים הנוספים בדלתיים סגורות והרחק מעיני הציבור, לצד הותרת איסור פרסום על זהות התובעות (הנפגעות) בלבד.

בבקשה הובהר כי המטרה היא לחשוף בפני הציבור את טענות התובעות לליקויים ולכשלים בחקירת יתר הנתבעים שבתיק, וכי לשיטתנו, לא יכול להיות ספק שבפרסום הטענות ואופן ביצוע החקירה יש עניין ציבורי וחשיבות ציבורית ראשונים במעלה.

‏הפגנת הזדהות עם המתלוננות שתובעות את אייל גולן והמשטרה מחוץ לביהמ"ש המחוזי בתל אביב, רגע לפני הדיון בתביעה / צילום: חן מענית

מדובר בפרשה שהתפרסמה בשנת 2013 וזכתה לכינוי "פרשת משחקי חברה", במסגרתה נחקרו חשדות לניצול מיני של נערות על-ידי הזמר המפורסם אייל גולן וסביבתו. בסופו של דבר נסגרו התיקים הפליליים נגד כל המעורבים בפרשה ובהם גולן, מלבד התיק נגד דני ביטון המנוח, אביו של גולן, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הדחה לזנות בנסיבות מחמירות, ניצול קטינים לזנות, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. הוא נידון לשנתיים מאסר.

בתחילת השנה הגישו שלוש מהמתלוננות בפרשה תביעת פיצויים בגובה מאות אלפי שקלים נגד המעורבים בפרשה, ובהם גולן, וכן נגד משטרת ישראל, בטענה כי התרשלה בחקירה.