כסף בקיר | פודקאסט

"יש מציאות בכינוסי נכסים, אבל זה תחום שלא מתאים לכולם"

את הדירה הראשונה בחייו המתווך רובי צוק רכש במסגרת כינוס נכסים, ומאז היכרותו עם התחום רק העמיקה. כששמע את הפרק האחרון של "כסף בקיר", פודקאסט השקעות הנדל"ן של גלובס, שעסק בתחום, ושבו נטען כי אין מציאות בתחום, הוא ביקש להגיב האזינו

רובי צוק, מתווך נדל"ן / צילום: גיא ליברמן
רובי צוק, מתווך נדל"ן / צילום: גיא ליברמן

הדירה הראשונה שרכש בחייו, המתווך רובי צוק מפתח תקווה הייתה במסגרת כינוס נכסים. "זו דירה בנאות אפקה בתל אביב. דירת ירושה שהייתה בכינוס. נשאר ליורשים משכנתה וחובות" מספר צוק, "ומה שקרה זה שאף אחד מהאחים לא רצה לשלם את חובות המשכנתה או חובות אחרים של ההורים. הבנק מינה כינוס נכסים והוציא את הנכס להתמחרות. וכך הגעתי לעולם הזה". להערכתו המחיר שהוא שילם היה נמוך בכעשרה אחוזים ממחיר השוק, וזו לא העסקה היחידה שהוא מכיר שנרכשה במחיר נמוך ממחיר השוק בשל ההליך שבו היא נמכרה - כינוס נכסים. "ממש לפני כמה שבועות הייתי מעורב בעסקה שבה נמכרה דירה במחיר של כעשרים נמוך פחות ממחיר השוק להערכתי".

בשבוע שעבר התפרסם בפודקאסט כסף בקיר, פודקאסט השקעות הנדל"ן של גלובס, פרק שעסק בכינוס נכסים. העו"ד דוד בסון, המתעסק בתחום שנים ארוכות, טען לא אחת כי נכון להיום אי אפשר למצוא, להערכתו, "מציאות" במסגרת עסקאות נדל"ן שכאלה. צוק שמע את הדברים וביקש להגיב: "עו"ד בסון צודק אבל חלקית". לדבריו ישנם שני סוגי הליכים - אלו שנעשים במסגרת בתי דין לענייני משפחה, ואחרים במסגרת הוצאה לפועל. "המציאות הן בעיקר בכינוי הנכסים של הוצאה לפועל", מסביר צוק, ומוסיף כי, "לפעמים הנכסים לא נראים הכי סקסיים. מי שלא מבין ומפחד מהעניין הזה, שזה הבן אדם הממוצע, הוא יפרוש מהר מאוד מהליך כזה. יש מציאות בכינוסי נכסים, אבל זה תחום שלא מתאים לכולם".