המשק נפתח, אך שיעור האבטלה עדיין גבוה - 16.7% בפברואר

זאת לעומת שיעור אבטלה של 18% בינואר • חודש פברואר כלל חלק מההגבלות של הסגר השלישי; במחצית השנייה של החודש נרשם שיפור: שיעור אבטלה של 15.4%

לשכת תעסוקה בתל אביב / צילום: שירות תעסוקה
לשכת תעסוקה בתל אביב / צילום: שירות תעסוקה

נמשכת התאוששות בשוק התעסוקה בחודש פברואר על רקע פתיחת המשק והסרת ההגבלות, אך עדיין מדובר בשיעור אבטלה רחב חריג של 16.7% בחודש פבראר - כך עולה מנתוני סקר כוח האדם של הלמ"ס.

עם זאת מדובר בירידה לעומת חודש ינואר אז נרשם שיעור אבטלה רחב של 18%. במחצית הראשונה של פברואר, שכללו חלק מימי הסגר השלישי על המשק שהחל בדצמבר ונכנס אל תוך פברואר, נרשם שיעור אבטלה רחב של 18.2%. במחצית השנייה של פברואר כבר נרשם שיפור על רקע הסרת ההגבלות ופתיחת המשק, ושיעור האבטלה הרחב ירד ל-15.4% מכוח העבודה לעומת שיעור אבטלה רחב של 18.2% באומדן הראשוני. מדובר בנתון שקרוב לתחזית של האוצר לשנת 2020 אז צפה שיעור אבטלה בממוצע של 15%.

שיעור האבטלה הרחב הוא נתון המאגד את 'הבלתי מועסקים' (בני 15 ומעלה שלא עבדו כלל בשבוע שקדם לסקר והם מחפשים עבודה); את העובדים בני ה-15 ומעלה שמצויים בחל"ת (מועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה); ואת האנשים שאיבדו את עבודתם מאז חודש מרץ אך לא חיפשו עבודה בחודש שקדם לסקר). הנתונים נכונים לתקופה שבה חלקים גדולים מהמשק היו סגורים, ואת המשך ההשפעה של הסרת ההגבלות נראה בנתונים שיפורסמו בשבועות הקרובים.