חברת האדטק הישראלית-גרמנית Fyber נמכרת לדיגיטל טורביין ב-600 מיליון דולר

Fyber, בניהולו של זיו אלול, מספקת פתרונות שמאפשרים למפתחי אפליקציות ולמפרסמים לייצר הכנסות באמצעות פרסום ממוקד • זו הפעם השנייה שהחברה נמכרת

מימין: עופר יהודאי וזיו אלול, מנהלי fyber הישראלי / צילום: טל שחר
מימין: עופר יהודאי וזיו אלול, מנהלי fyber הישראלי / צילום: טל שחר

לאחר עלייה של 232% בשנה האחרונה במניית Fyber, חברת האדטק הישראלית-גרמנית, היום דווח על מכירת החברה ל-Digital Turbine האמריקאית בפרמיה של כ-71% על השווי הנוכחי.

דיגיטל טורביין תרכוש את Fyber בתמורה ל-600 מיליון דולר - 150 מיליון דולר במזומן, 400 מיליון דולר במניות ו-50 מיליון דולר נוספים ישולמו במניות ותלויים בהכנסות עתידיות. דיגיטל טורביין נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר אחרי שמחיר המניה שלה זינק בשנה האחרונה כמעט ב-2,000%.

זוהי רכישה שלישית של דיגיטל טורביין בשבועות האחרונים, לאחר שתי רכישות קודמות שביצעה בהיקף מצטבר של 426 מיליון דולר. זוהי גם הרכישה השלישית שלה בישראל בשנים האחרונות: ב-2012 היא רכשה את חברת התוכן הסלולרי לוגיה ולאחרונה היא רכשה את Appreciate ( Triapodi) שמספקת פתרונות פרסום במובייל ב-26 מיליון דולר.

Fyber (להבדיל מחברת Fiverr הישאלית הנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 8 מיליארד דולר ומספקת זירת מסחר לפרילאנסרים) נסחרת בבורסת פרנקפורט ושווי השוק שלה הוא 295 מיליון אירו, כלומר כ-351 מיליון דולר. החברה, בניהולו של זיו אלול, מספקת פתרונות שמאפשרים למפתחי אפליקציות ולמפרסמים לייצר הכנסות באמצעות פרסום ממוקד.

אלול הקים וניהל את חברת אינארקטיב שבשנת 2016 נמכרה תמורת 86 מיליון דולר לחברה הגרמנית RNTS, והחברה הממוזגת יצרה את Fyber במתכונתה הנוכחית. כיום מעסיקה Fyber כ-250 עובדים, מתוכם כ-100 בישראל. נשיא החברה הוא עופר יהודאי, ויחד עם אלול השניים הובילו בשנים האחרונות מהלך של איחוד פעילויות שונות בחברה אחרי המיזוג.

בראיון לשלומית לן ממגזין G לפני מספר שנים, סיפר אלול על תחילת הדרך של אינארקטיב, עם יהודאי שאותו הכיר בצבא - אלול הביא איתו פיצויים שקיבל לאחר שירות קבע, ויהודאי מכר רכב, ובכסף הזה הם החלו לפתח את הרעיון שלהם.

כך גייסו את המשקיעים הראשונים, תחילה מודי כידון שגם חיבר אותם למפרסמים, ואחר כך גם אחרים. אחרי כמה שנים הבינו שהמוצר שלהם בסיסי למדי, נקלעו למשבר והחלו לפתח מוצר חדש, מה שהוביל בסוף למכירה ל-RNTS. אלול סיפר באותו ראיון כי "שוק האדטק הפך עם השנים לשוק מאוד רווי, עם הרבה שחקנים קטנים, ועם מגמות של קונסולידציה, וידענו שאם לא נהיה חלק משחקן מאוד גדול יהיה לנו קשה מאוד להתחרות".

דיגיטל טורביין מפתחת טכנולוגיה שמוטמעת במערכות הפעלה של מכשירי סמאטרפון, ויש לה שיתופי פעולה עם סמסונג, LG וספקיות תקשורת כגון ורייזון ו-AT&T. באמצעות הטכנולוגיה שלה היא מציעה פתרונות להנגשת אפליקציות ותכנים למשתמשי הקצה.

העלייה במחירי המניות של שתי החברות משקפת את העניין של המשקיעים בתחומי האדטק והגיימינג במובייל, בעיקר בשוק ההון האמריקאי, וזאת בין היתר על רקע ההתאוששות והצמיחה המואצת בתחום הפרסום הדיגיטלי בחודשים האחרונים, בין היתר בשוק הטלוויזיות החכמות (כך למשל גם פריון הישראלית העלתה תחזיות לאחרונה ומנייתה עלתה במאות אחוזים בשנה האחרונה).

צמיחה של 76.5% בהכנסות

מנתונים שפרסמה Fyber לאחרונה, שוק הפרסום במובייל בארה"ב צפוי לצמוח מ-76 מיליארד דולר ב-2018 ל-142 מיליארד דולר ב-2022. Fyber  סיכמה את שנת 2020 עם צמיחה של 76.5% בהכנסות, ל-210 מיליון אירו, ומצפה להמשך צמיחה גם ב-2021, להכנסות של 275-300 מיליון אירו. מתוך ההכנסות, התחום הצומח ביותר הוא תחום הפרסום בווידאו שההכנסות ממנו קפצו כמעט פי 10 ב-2020, ל-70.8 מיליון אירו, ויצמחו לפי תחזית החברה ל-135 מיליון אירו בשנה הנוכחית.

ה-EBITDA של Fyber (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), שהיה שלילי בסך 2.7 מיליון אירו ב-2019, הפך לחיובי בגובה 5.5 מיליון אירו ב-2020 והיא צופה שיהיה גבוה מ-10 מיליון אירו ב-2021.

אלול אמר היום: "אנחנו נרגשים להפוך לחלק מדיגיטל טורביין. Fyber השלימה תהליך מדהים של turnaround והפכה לשותפה מובילה בתחום המוניטיזציה עבור המפרסמים הגדולים ב-2020. המיקוד שלנו בגיימינג, השקיפות והגישה שאינה מוטה, מתאימה היטב לחזון של דיגיטל טורביין ולמה שהשוק רוצה. הפלטפורמה של דיגיטל טורביין היא נכס ייחודי שמציע סינרגיות עצומות והיא תוכל למנף את המוצרים שלנו להמשך צמיחה. יחד עם AdColony ו-Appreciate, אנו מציעים פלטפורמה ייחודית, צומחת ורווחית. חשוב יותר, אנחנו מעודדים במיוחד מהתרבות הדומה בין החברות, שתקל על האינטגרציה של העסקים".

Fyber

עיסוק: מספקת פתרונות מוניטיזציה למפרסמים ומפתחי אפליקציות
מיקום: ברלין, פ"ת ומשרדים נוספים ברחבי העולם
מספר עובדים: 250, מתוכם כ-100 בישראל
מנכ"ל: זיו אלול
הכנסות 2020: 210 מיליון אירו
EBITDA ב-2020: כ-5.5 מיליון אירו