איי.סי.אל תרכוש פעילות הזנת הצמח מקומפס מינרלס בכ-402 מיליון דולר

לפי איי.סי.אל פעילות הזנת הצמח בדרום אמריקה של החברה הינה הפעילות המובילה בברזיל בתחום המוצרים המיוחדים להזנת הצמח • השלמת הרכישה צפויה במהלך הרבעון השלישי של 2021

רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: נטלי כהן קדוש
רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: נטלי כהן קדוש

איי.סי.אל הודיעה הבוקר על התקשרות בהסכם מחייב עם קומפס מינרלס (Compass Minerals) לרכישת פעילותה בתחום הדשנים המיוחדים בדרום אמריקה תמורת 402 מיליון דולר, מתוכם חוב העומד על 109 מיליון דולר, ובתוספת תמורה מותנית בגין ביצועים עתידיים בסך של עד 16 מיליון דולר. 

לפי איי.סי.אל פעילות הזנת הצמח בדרום אמריקה של החברה הינה הפעילות המובילה בברזיל בתחום המוצרים המיוחדים להזנת הצמח, והיא מספקת מגוון רחב של פתרונות הכוללים טיפול בקרקע, בזרעים ובבריאות הצמח, עבור כל הגידולים העיקריים בברזיל. סל המוצרים הנרכש כולל דשנים משפרי יעילות ודשנים בשחרור מבוקר לדישון, ועוד. לפעילות הזנת הצמח בדרום אמריקה של קומפס מינרלס נוכחות ב-25 מתוך 26 המדינות בברזיל, והיא משרתת למעלה מ-32 אלף חוות.

השלמת הרכישה צפויה במהלך הרבעון השלישי של 2021, בכפוף להשלמת הפרדת פעילות הטיפול במים והכימיקלים של הפעילות הנרכשת והשלמת תנאי סגירה מקובלים, כולל אישורים רגולטוריים.

רביב צולר, נשיא ומנכ"ל ICL אמר: "עסקה זו, יחד עם עסקת Fertiláqua שהשלמנו לאחרונה והפעילות הקיימת שלנו בתחום הדשנים המיוחדים בברזיל, תמצב את ICL כחברה המובילה בתחום המוצרים המיוחדים להזנת הצמח בברזיל, אחד משוקי החקלאות עם הצמיחה הגבוהה בעולם. זהו צעד חשוב נוסף ביישום האסטרטגיה שלנו להשגת מובילות שוק בשווקים צומחים בתחום המוצרים המיוחדים להזנת הצמח, כמו ברזיל, והוא גם מאיץ את ההתקדמות שלנו למובילות שוק גלובלית ארוכת טווח של החטיבה לפתרונות מיוחדים לחקלאות".