ריט 1 רוכשת מרכז לוגיסטי בנאות חובב תמורת 91 מיליון שקל

המרלו"ג משתרע על שטח מבונה בהיקף של כ-15,600 מ"ר, ועלות רכישתו עומדת על כ-80.2 מיליון שקל • עפ"י ההסכם, המוכרים התחייבו לבנות תוספת של כ-2,500 מ"ר למרכז הלוגיסטי, שתימכר לריט 1 תמורת כ-11 מיליון שקל

קרן ההשקעות במקרקעין ריט 1 דיווחה היום (ד') על רכישת מרכז לוגיסטי באזור התעשייה בנאות חובב. המרלו"ג משתרע על שטח מבונה בהיקף של כ-15,600 מ"ר, ועלות רכישתו עומדת על כ-80.2 מיליון שקל. על-פי ההסכם, המוכרים התחייבו לבנות תוספת של כ-2,500 מ"ר למרכז הלוגיסטי, שתימכר לריט 1 תמורת כ-11 מיליון שקל.

המרכז הלוגיסטי הוא מיזם משותף של חברת שרונים בנייה ופיתוח, שבבעלות שרון נחום וערן גולן, וחברת דותן ליין, שבבעלות דורון מזרחי ומשפחתו. הנכס, כולל תוספת הבנייה, מושכר לחברת בית גנזים, שנותנת שירותי גניזה וארכיב, לתקופה של 9 שנים. דמי השכירות עבור הנכס שנרכש, עם התוספת הצפויה, יעמדו על כ-5.28 מיליון שקל לשנה.

נאות חובב הוא פארק תעשייתי הממוקם בסמוך לכביש 40 ובמרחק של כ-40 ק"מ מהיישובים ירוחם, דימונה, ערד וקריית ההדרכה של צה"ל. שטח הפארק כ-80,000 דונם. בפארק פועלים, בין היתר, מכשתים מפעלים כימיים, אסיא תעשיות כימיות, תרכובת ברום וקרליין פראמגיס.

קרן ריט 1 הוקמה בשנת 2006 על-ידי שמואל סייד. מאז הקמתה רכשה החברה נכסים ברחבי הארץ. בבעלותה ובניהולה נכסים מניבים בשווי כולל של כ-5 מיליארד שקל. בין הנכסים הבולטים של החברה ניתן לציין את פארק אינפיניטי ברעננה, מגדל קריית הממשלה (היובל) בתל אביב, מגדל משרדים ברחוב דניאל פריש בתל אביב, פארק התעשייה ציפורית, פארק התעשייה בר לב, מתחם גלובוס סנטר בנתיבות ועוד.

דותן גד, סמנכ"ל פיתוח עסקי של חברת ריט 1, מסביר את ההיגיון שמאחורי הרכישה: "לריט 1 יש תיק נכסים רחב, והיא פרוסה במקומות שונים במדינת ישראל. נאות חובב הוא אזור מתפתח, גם כאזור של תעשייה מסורתית. יש שם כמה חברות מהגדולות במשק. הכוונה היא להכניס לשם גם משתמשים מתחום הלוגיסטיקה, גם לטובת משתמשים מהאזור עצמו וגם אחרים, שייהנו מהקירבה של האזור לצירי תחבורה ראשיים".

גד מבהיר כי מבחינת החברה מדובר בהשקעה בטוחה: "בסופו של דבר אנחנו קונים מבנה שמושכר לשנים ארוכות קדימה על-ידי משתמש. בסופו של דבר אנחנו הולכים אחרי המשתמשים. לזה יש להוסיף שאנחנו מאמינים שהאזור יתפתח בשנים הקרובות".