ירון אדיב וכידן דהרי השלימו את רכישת ישפרו

אדיב ודהרי, שכבר העבירו בעבר למוכרת סכום של 150 מיליון שקל, העבירו היום עוד 650 מיליון שקל • על-פי הערכות בשוק, הסתייעו אדיב ודהרי במימון שקיבלו מבנק מזרחי ומחברת הנדל"ן ריט1

ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: יונתן בלום
ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: יונתן בלום

ירון אדיב וכידן דהרי השלימו היום את רכישת חברת המרכזים המסחריים ישפרו מידי חברת נכסים ובניין, תמורת סכום של 850 מיליון שקל במזומן. את המוכרת, חברת נכסים ובניין, ייצגו בעסקה עוה"ד אסתר קורן ומשה גנות ממשרד גרוס ואילו את הרוכשים, כידן דהרי וירון אדיב, ייצג עו"ד דוני טולדנו ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו.

אדיב ודהרי, שכבר העבירו בעבר למוכרת סכום של 150 מיליון שקל, העבירו היום עוד 650 מיליון שקל וקיבלו בתמורה את הבעלות המלאה על ישפרו.

על-פי הערכות בשוק, הסתייעו אדיב ודהרי במימון שקיבלו מבנק מזרחי ומחברת הנדל"ן ריט1. יש לציין כי עוד קודם לכן קיבלו השניים מימון של 100 מיליון שקל מחברת הנדל"ן ביג מרכזי קניות עבור התשלום השני בעסקה ששולם כבר בדצמבר.

מחר תושלם עסקה נוספת במסגרתה רוכשת קבוצת המשקיעים בראשות חברת הנדל"ן מגה אור כ-82% ממניות חברת דיסקונט השקעות תמורת 1.1145 מיליארד שקל. ישפרו היא חברה נכדה של דיסקונט השקעות, ובעקבות השלמת מכירת ישפרו לאדיב ודהרי כבר היום, תוכל מגה אור לרכוש את מלוא כמות המניות של דסק"ש בה היא מעוניינת (29.9%), מבלי להיקלע לעימות עם הממונה על התחרות.

קודם לכן קבעה הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, תנאים מחמירים להשלמת רכישת דסק"ש בידי מגה אור ושותפיה, וזאת עקב חשש לפגיעה בתחרות בין המרכזים המסחריים של ישפרו לאלו של מגה אור בערים מודיעין וקריית גת. יש לציין כי רכישת מניות השליטה בדסק"ש הייתה אמורה להתבצע כבר שלשום (ב'), אולם לבקש כונסי הנכסים למניות השליטה נדחה מועד ההשלמה למחר (ה').

ישפרו היא חברת מרכזים מסחריים שנמצאת כיום בבעלותה המלאה של חברת נכסים ובניין, שהיא חברה בת של חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש). מוקדם יותר החודש קבעה עו"ד הלפרין כי מגה אור תוכל לרכוש 29.9% ממניות דסק"ש במסגרת עסקת הרכישה, לאחר שישפרו תמכור המרכזים המסחריים שהיא מפעילה בערים מודיעין וקריית גת.

עם זאת, מכירת ישפרו כולה לידיהם של אדיב ודהרי מייתרת לחלוטין את התנאים הללו. משום כך, העדיפו כנראה הצדדים להמתין שלושה ימים נוספים עד להשלמתה של מכירת ישפרו.

מניות השליטה (כ-82%) בדסק"ש מוחזקות כיום בידי בעלי התפקיד של חברת אי.די.בי שקרסה. כ-70% מהמניות מוחזקות בידי כונסי הנכסים, עוה"ד רענן קליר ואלון בנימני, ואילו ה-12% הנותרות מוחזקות בידי נאמן אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור.

העסקה לרכישת השליטה בדסק"ש תבוצע כולה תבוצע בשני שלבים. במסגרת השלב הראשון יירכשו בין 47% ל-60% מהמניות ואילו בשלב השני, שיתבצע בתוך 90 יום ממועד ההשלמה הראשון, יירכשו יתרת המניות.

הפרדת העסקה לשני שלבים אושרה מוקדם יותר החודש, במטרה לאפשר לחברת אלקו, שבשליטת מיקי ודני זלקינד, להצטרף לעסקה ולרכוש בין 24.8% ל-29.8% ממניות דסק"ש, בהתאם לאישור הרגולטורים. אנשי עסקים נוספים צפויים להצטרף לעסקה ובהם רמי לוי שעשוי לרכוש כ-10% מדסק"ש.

יש לציין כי אדיב ודהרי כבר חתמו לפני שלושה חודשים על מכירת נכסיה של ישפרו בעיר מודיעין לידיה של חברת ביג תמורת 425 מיליון שקל. עם זאת, העסקה מותנית באישור הממונה על התחרות, שהחלה בבדיקה רק באחרונה. 

בתוך כך דיווחה היום חברת הנדל"ן ריט 1 כי היא מקיימת משא-ומתן להתקשרות בעסקה לרכישת מרכז הקניות ישפרו מודיעין. בשלב זה המגעים טרם הבשילו לכדי הסכם מחייב.