מול כל הטכנולוגיה: חברת הנדל"ן מחדרה שפועלת להנפיק בת"א

החברה המשפחתית עמרם אברהם מחדרה מבקשת לבצע ההנפקה לפי שווי חברה של 600-700 מיליון שקל "לפני הכסף"

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

לצד גל הנפקות ראשוניות חסר תקדים של חברות טכנולוגיה צעירות בבורסה בת"א בחודשים האחרונים, מתקרבת להנפקה גם חברת הנדל"ן המשפחתית עמרם אברהם - כך נודע לגלובס. על-פי ההערכות, עמרם אברהם, שמתמקדת בשוק הנדל"ן של חדרה,  מבקשת לבצע את ההנפקה לפי שווי חברה של 600-700 מיליון שקל "לפני הכסף", והיא מתוכננת להתבצע על בסיס דוחותיה הכספיים השנתיים ל-2020. את ההנפקה מובילה חברת החיתום אוריון.

לפי אתר עמרם אברהם, החברה החלה לפעול בשנות ה-80 של המאה הקודמת בתחום מוצרי בניין ועבודות עפר, וב-2004 הוקמה החברה לבניין שהחלה בביצוע "פרויקטים לבנייה פרטית באזור חדרה ויישובי הסביבה". 

בהמשך, לפי החברה, היא "צמחה והתפתחה לתכנונם ובנייתם של פרויקטים גדולים למגורים". כיום מעורבת עמרם אברהם בפעילות פיתוח, יזמות, מגורים, תעשייה, מסחר ומשרדים, והמנכ"ל שלה הוא אלון עמרם, בנו של המייסד אברהם עמרם. 

מגרשים בנתניה ודירות באילת

כיום מחלקת עמרם אברהם את פעילותה לשלוש זרועות: פרויקטים למגורים, נכסים מניבים והתחדשות עירונית. לפי הנתונים שהיא מציגה עיקר הפרויקטים שלה - גם אלו שהסתיימה בנייתם וגם המופנים לשיווק - מתרכזים בחדרה, ומלבדם היא משווקת פרויקטים בחיפה, טירת הכרמל, זכרון יעקב, רמלה ועוד. 

לקראת סוף 2020 סיכמה עמרם אברהם על רכישת שטח של כ-16 דונם במערב נתניה מידי החברה הבורסאית צבי צרפתי, תמורת כ-160 מיליון שקל, וככל הידוע במהלך השנה שעברה היא זכתה בהתמחרות לרכישת מגרש בנתניה המיועד להקמת מגדל מגורים. לפני כשנה וחצי זכתה החברה במכרז להקמת כ-200 דירות צמודות קרקע באילת.

הנפקתה של עמרם אברהם, אם תצא לפועל כמתוכנן, תבלוט לנוכח תחום פעילותה, שאינו נמצא כיום בלב העניין של משקיעי ההנפקות בת"א המתרכזים בעיקר בחברות טכנולוגיה על שלל תחומיהן, המגיעות להנפקה בבורסה המקומית.

מיעוט חברות נדל"ן בין המנפיקות

מאז תחילת גל הנפקות האקוויטי הראשוני ב-2020, הכולל כבר כמה עשרות חברות חדשות שהצטרפו למסחר בדרך זו, רק כמה בודדות הגיעו מתחומי הנדל"ן והבנייה השונים.

הבולטת בהן הייתה חברת דניה סיבוס שגייסה בחודש שעבר כ-360 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-1.8 מיליארד שקל, במהלך שכלל הצעת מכר והנפקת מניות חדשות.

בחודש ינואר האחרון הייתה זו חברת רותם שני, העוסקת בייזום והקמת פרויקטים בעיקר בתחום המגורים, שגייסה קרוב ל-50 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-160 מיליון שקל "אחרי הכסף". זאת אחרי שבמהלך 2020 הצטרפה למסחר קרן הריט אזורים ליווינג, שגייסה 400 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-620 מיליון שקל "אחרי הכסף".