כסף בקיר | פודקאסט

הצעיר שהחליט: הדירה הראשונה שלי תהיה להשקעה

בפסח אשתקד אורן פרנקל מר"ג לא התעניין במיוחד בהשקעות • כיום, ביחד עם ארוסתו אפרת, הוא מחזיק דירה להשקעה בחיפה שמכניסה 2,700 שקל בחודש • פודקאסט "כסף בקיר" יצא עמו למסע בעקבות ההשקעה האזינו

אורן פרנקל / צילום: איל יצהר
אורן פרנקל / צילום: איל יצהר

"האמת קצת לא נפל לי האסימון. נכנסתי לדירה בשבוע שעבר וזה עדיין הרגיש לי שזה של מישהו אחר. אבל באמת פעם ראשונה שאתה נכנס לנכס ואתה אומר 'וואו זה שלי!", מספר אורן פרנקל מרמת גן. עד לפני כמה חודשים הוא בכלל לא פעל בתחום השקעות הנדל"ן, וכיום לו ולארוסתו אפרת יש דירה להשקעה בחיפה.

גיא ליברמן פגש את פרנקל במסגרת כסף בקיר - פודקאסט השקעות הנדל"ן של גלובס. לבקשתנו פרנקל פירט ושיתף בכל הצעדים שהוא וארוסתו קיימו משלב הרעיון ("פעם ראשונה בחיים שאני עובד בעבודה מסודרת של תשע עד חמש והתחלתי לחסוך"), דרך ההחלטה שהפכה למעין מבצע משפחתי ("סימנו 30 דירות. אמא שלי שהיא חיפאית הלכה לראות 10 מהן"), הפגישה עם מלווה המשקיעים ("500 שקלים טובים ששמנו על הפגישה"), והמו"מ המוצלח בדרך לרכישת דירת 2.5 חדרים בשטח 79 מ"ר ("סגרנו על 725 אלף שקל").

איפה ממוקמת הדירה בחיפה?

"בשכונת הדר עליון. זה האזור הישן בחיפה. פעם הוא היה מרכז העיר היום מסדה הוא האזור המוכר יותר בהדר. מסדה כבר התייקר ממש. והדר עליון זה לא הכרמל ולא הדר, אלא קו גובה אחד למעלה. אני אוהב את זה שיש שם בית חולים (בני ציון. ג"ל), זה מושך קהילה של רופאים ואחיות,, מסביר פרנקל שלדבריו עד כה הכל פעל לפי התוכנית הכלכלית שלהם, לרבות המחיר שבו הם השכירו את הדירה.

"התחלנו מ-2,800 בשביל הטווח של המו"מ. אמרנו מבחינתנו שגם 2,700 יהיה טוב גם מבחינת המחירים באזור, וגם מבחינת תוכנית המשכנתה. מתחת לזה זה כבר לא מתאים לנו, ומעל - זה מבורך. בסוף סגרנו על 2,700 שקל לחודש".

אורן פרנקל

גיל: 30

מגורים: רמת גן

מצב משפחתי: מאורס לאפרת (אפי) גוטרמן

מה עושה: שיווק דיגיטלי, וצלם צניחות חופשיות