הניסיון להקמת ממשלה הפך לקרב התנצחויות בטוויטר

גדעון סער קרא ליאיר לפיד "לוותר על האגו", ואילו לפיד הודיע כי הוא מוכן לוויתורים כואבים, אבל חזר על דרישתו שצריך להמליץ על המפלגה הגדולה ביותר - יש עתיד • גם מיקי זוהר הצטרף לוויכוח

יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

המאבק על מי שיעמוד בראש המחנה המתנגד לבנימין נתניהו עובר לחילופי דברים בטוויטר. גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה. פנה ליאיר לפיד ודחק בו במרומז שיוותר על מעמדו הבכיר בגוש הזה. סער כתב: "בליל הבחירות לפני שבוע הודעתי שנפעל ללא אגו, להקמת ממשלת שינוי. היום מחובתי לומר משחק איסוף ההמלצות לא יביא להקמת ממשלה, אלא ניסיון תכליתי ומהיר לביסוס רוב פרלמנטרי ריאלי. חלון ההזדמנויות מוגבל בזמן. יאיר לפיד אני ויתרתי על האגו עכשיו תורך".

לפיד הגיב כמעט מיד, שוב בטוויטר ודחה את הפנייה: "כדי להקים ממשלת שינוי, נהיה מוכנים לוויתורים כואבים. למול כל השמועות וההתרוצצויות של השבוע האחרון חשוב להבהיר: אין דבר שאני לא מוכן לבחון, אין אבן שלא נהפוך, אין אפשרות שלא נשקול כדי להקים את ממשלת השינוי ולהוציא את נתניהו מבלפור. אמרתי בזמן מערכת הבחירות, ואני אומר גם עכשיו -המדינה חשובה יותר מהשאיפות האישיות שלי, או של כל אחד אחר. המשימה של 'גוש השינוי' לשבוע הקרוב היא למנוע את הסכנה שהנשיא יטיל על נתניהו את הקמת הממשלה. כדי שזה לא יקרה, כל מפלגות 'גוש השינוי' צריכות להמליץ על יש עתיד, המפלגה הגדולה בגוש. מרגע שיתחיל התהליך, הכל יהיה על השולחן. נהיה מוכנים לוויתורים כואבים, העיקר להקים ממשלת שינוי וללכת לעבוד כדי לרפא את המדינה משנתיים של משבר חברתי ופוליטי.

סער הגיב לתגובה: "הפוך גוטה, שלב הוויתורים הוא עכשיו, אחר כך עלול להיות מאוחר מדי".

השיח הזה מעיד על העימות במחנה כאשר סער מתייצב לצד או בעצם מאחורי נפתלי בנט, שדרישתו כדי להימנע מללכת עם נתניהו היא ראשות הממשלה שתוקם. סער גיבש עם בנט מעין קואליציה, בעוד בני גנץ שיחסיו עם לפיד לא מהמשובחים, נשאר באמצע, כאשר אביגדור ליברמן, ניצן הורוביץ ומרב מיכאלי מעדיפים את לפיד.

הוויכוח זלג כם להתדיינות עם מנסור עבאס ורע"ם. בהנהגת רע"ם מותחים ביקורת על המחנה של לפיד, שאינו מלוכד ולא מחליט מי יעמוד בראשו.

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, העדיף לתקוף את סער בטוויטר: "‏תשאלו כל אדם מהיישוב, והוא יאמר שוויתור על האגו שלך אמור לאפשר לך ללכת נטו עם האידאולוגיה שלך. לצערנו, במקרה של סער מדובר סיפור שונה. למרות שניתן להקים ממשלת ימין אמיתית ויציבה ב-5 דקות, סער מעדיף ממשלה עם מרצ, יש עתיד ומפלגת העבודה. מסתבר שיצר הנקמנות יכול לנצח גם את האגו שלך".

הוויכוח הזה ימשך כנראה בימים הקרובים, והוא רק אחד מהמכשולים הרבים בדרך להקמה של קואליציה על רקע הפסילות וההחרמות מכל הכיוונים. ביום שני אמורים ראשי המפלגות לתת את המלצותיהם לנשיא, וברביעי בשבוע הבא הנשיא אמור להטיל את משימת הרכבת הממשלה על אחד מהמועמדים. כרגע לאור הוויכוח במחנה שנגד נתניהו, נראה כי סיכוייו של ראש הממשלה לקבל את הניסיון הראשון גדולים יותר.