תחרות מיס יוניברס, הנפקת הענק והקשר היהודי: התפקיד החדש של אלון מאסק

קבוצת אנדוור (Endeavor) הודיעה בתשקיף לקראת הנפקה ראשונית לציבור שהיא עתידה להוסיף לדירקטוריון שלה את אלון מאסק • מאסק יש קשרים עם מייסד החברה, ארי עמונאל • קבוצת אנדוור תיכננה הנפקה לציבור ב-2019, אך לבסוף ההנפקה הזאת בוטלה

אלון מאסק / צילום: Shutterstock
אלון מאסק / צילום: Shutterstock

אלון מאסק בדרך להוסיף לעצמו עוד עבודה: היו"ר של טסלה ו-SpaceX הוא מועמד להצטרף לדירקטוריון של Endeavor Group Holdings, כך על פי תשקיף לקראת הנפקה ראשונית לציבור שפרסמה החברה ביום רביעי. 

קבוצת אנדוור התחילה כסוכנות טאלנט על ידי אחד מהסוכנים המוכרים ביותר בהוליווד, ארי עמנואל. לאחר שורת מיזוגים ורכישות, החברה הפכה לקונצרן מדיה ובידור שבבעלותה אירועים כגון שבוע האופנה בניו יורק, תחרות מיס יוניברס, ותחרות ההיאבקות UFC. 

כעת, הקבוצה מתכננת להנפיק את עצמה בוול סטריט, ורוצה את אלון מאסק, האדם השני בעושרו בעולם, כאחד מ-11 מחברי הדירקטוריון שלה. זאת לאור "הרקע המקצועי שלו בניהול חברות ציבוריות, והניסיון שלו בגידול, צמחיה ושילוב עסקים". 

למשפחת עמונאל יש היסטוריה עם מאסק - ארי עמנואל היה תומך מוקדם בטסלה, ובין קרובי משפחתו נמצא רם עמנואל, לשעבר ראש העיר של שיקגו, שבמהלך כהונתו נתן למאסק חוזה גדול עבור The Boring Company שייסד מאסק. 

אנדוור ניסתה להנפיק את עצמה לפני שנתיים אך ביטלה את ההנפקה לאור ביקושים נמוכים. הרווח של החברה ב-2020 ירד במיליארד דולר לאור מגפת הקורונה. משקיעים בחברה אישרו שלא מדובר במתיחת אחד באפריל, למרות הקירבה של התשקיף לתאריך.