נתניהו יתייצב לנאום הפתיחה של ליאת בן ארי, קיבל פטור מעדות אילן ישועה

רה"מ יתייצב לפתיחת הליך ההוכחות בפרשת 4000 במסגרת משפטו הפלילי בביהמ"ש המחוזי בירושלים ביום שני הקרוב • הפרקליטות עומדת על כך שנתניהו יתייצב וינכח בנאום הפתיחה, אך לגבי בקשתו לפטור אותו מנוכחות בדיוני עדויות ישועה, היא השאירה את ההחלטה לשיקול ביהמ"ש

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו יתייצב לפתיחת הליך ההוכחות בפרשת 4000 במסגרת משפטו הפלילי בבית המשפט המחוזי בירושלים ביום שני הקרוב, 5 באפריל.

בית המשפט קיבל את הבקשה שהגיש נתניהו, באמצעות עורכי דינו בעז בן-צור ועמית חדד, לפטור מהתייצבות לדיוני ההוכחות של עד התביעה אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר. לטענת נתניהו, כיוון שהוא מיוצג על-ידי מספר עורכי דין, וכיוון שלא הייתה אינטראקציה אישית בינו לבין ישועה, אין צורך שהוא יתייצב ויהיה נוכח בדיוני ההוכחות.

בעקבות תגובת הפרקליטות, הבהיר נתניהו כי בכוונתו להתייצב לדברי הפתיחה של התובעת, המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן ארי.

בבקשה לבית המשפט הבהיר נתניהו כי "מקום שבו קיימת תרומה לנוכחות המבקש (נתניהו, א"ג), כגון בעניינם של עדים שעימם הייתה למבקש אינטראקציה ממשית ונגיעה ישירה, יפעל המבקש לממש את זכותו להיות נוכח בדיון".

בתגובת הפרקליטות נאמר כי היא עומדת על כך שנתניהו יתייצב וינכח בנאום הפתיחה, שהוא "מעמד הפתיחה של פרשת התביעה כולה, הן בהיבט של משמע הדברים על-ידי הנאשם באופן בלתי אמצעי והן בהיבט של מראית פני הצדק".

לגבי בקשתו לפטור אותו מנוכחות בדיוני עדויות ישועה, מסרה הפרקליטות כי היא משאירה את ההחלטה לשיקול בית המשפט. בתגובה נכתב כי לנוכחות הנאשם במשפט יש ערך ציבורי, וכן יש משמעות גם מבחינת האינטרס הציבורי בדבר קיום דיון משפטי הוגן, שמירה על מראית פני הצדק ואמון הציבור.

בתגובת עו"ד בן ארי נכתב כי יש שיקולים לכאן ולכאן בנוגע לבקשת הפטור מהתייצבות, כאשר מצד אחד נתניהו אכן מיוצג על-ידי מספר עורכי דין, ולא הייתה אינטראקציה ישירה בינו לבין ישועה; אולם מנגד "העבירות בהן מואשם הנאשם הן חמורות, החמורות שבתחום טוהר המידות, אשר עונש מאסר ממושך ניצב לצידן".

באמצעות עורכי דינו, נתניהו טען בתגובה כי הפרקליטות מנסה לקחת את ההליך מהתחום המשפטי ולנהלו באפיק הציבורי-תקשורתי. 

*** חזקת החפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו נאשם במסגרת פרשת 4000 בשוחד והפרת אמונים. הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.