המרוץ להקמת הממשלה: בנט ייפגש בשישי עם נתניהו ובשבת עם לפיד

יו"ר ימינה עומד במוקד החיזורים של שני הגושים להקמת ממשלה • יאיר לפיד נפגש היום עם איימן עודה ואחמד טיבי מהרשימה המשותפת

נפתלי בנט / צילום: אריאל זנדברג
נפתלי בנט / צילום: אריאל זנדברג

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט ייפגשו ביום שישי וידונו על האפשרות להרכיב ממשלה. דבר הפגישה נודע דקות ספורות לאחר שפגישה דומה נקבעה בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד למוצאי השבת.

בנט עומד במוקד החיזורים של שני הגושים והשבוע הוא שמר על שתיקה בנוגע לכוונותיו העתידיות. בנט, בניגוד ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער, לא הטיל וטו על שת"פ אפשרי עם נתניהו ועל כן כל החלטה שלו תקבע את עתיד הרכבת הממשלה, אם בכלל.

הפגישה עם בנט נקבעה ביוזמת נתניהו לאחר שאתמול פרסם העיתונאי עמית סגל כי בליכוד יציעו ליו"ר ימינה 7 מקומות שריון ברשימת הליכוד לכנסת ותפקידי שרים לבקשתם. מיד לאחר הפרסום הוציאה ימינה תגובה צוננת לפיה יו"ר הרשימה דואג לאזרחים ולא לשריונים. אם הפגישה בין השניים תתקדם מחר בכיוון חיובי, יידרש נתניהו למצוא את תמיכתם של שניים נוספים כדי להשלים ל-61.

כאמור, יממה בלבד לפני ההמלצות בפני הנשיא: לפיד ובנט צפויים להיפגש במוצאי השבת ולדון באפשרות של השניים להרכיב ממשלה. הפגישה מגיעה לאחר שבוע של נתק בין השניים עוד מאז ליל הבחירות, ולאחר שלפיד כבר החל בהליך איסוף ההמלצות בין מפלגות הגוש. בתחילת השבוע צייץ סער ללפיד להניח את האגו בצד, כשהכוונה המתגבשת היא להעניק לבנט את האפשרות להרכיב ממשלה. לפיד טרם הגיב על האפשרות הזו וסביר שהיא תעמוד במוקד הפגישה של השניים.

מוקדם יותר היום נועד לפיד עם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ויו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי. השלושה קיימו דיון על האפשרויות להקמת ממשלה וכן דנו במגוון הסוגיות במוקד העניין של החברה הערבית לרבות מיגור הפשיעה, ועל דרכי הפתרון לסוגיות הללו. השלושה קבעו להמשיך את השיח בזמן הקרוב על מנת למצות את האפשרויות להחלפת שלטון נתניהו ולהביא לשינוי. כאמור בתום הפגישה חברי המשותפת לא הודיעו כי בכוונתם לתמוך בלפיד.

תמיכת המשותפת או מנסור עבאס תעמיד בסימן שאלה את שיתוף הפעולה האפשרי עם בנט וסער, שכבר הטילו מספר פעמים וטו על האפשרות הזו. בנוסף עד כה לא הודיע גם יו" ר כחול לבן על מי בכוונתו להמליץ להרכבת ממשלה בפני הנשיא. בעוד שלנתניהו 52 ממליצים, בגוש רק לא ביבי מחכים לפגישת לפיד-בנט כדי לדעת מה הסיכויים אם בכלל להרכיב ממשלה משותפת.