בחירות 2021 | פרשנות

כדי לשמר את ההישג עבאס יצטרך להציג קבלות

עבאס, בהישגו האלקטורלי, נתן ביטוי לתקווה של החברה הערבית בישראל, ואם המהלך יצליח והוא בדרך כלשהי (וזו לא תהיה הצטרפות מלאה לקואליציה) יקבל ולו חלק משמעותי מהדרישות שהציב, החברה הערבית והפוליטיקה הערבית ירוויחו • אבל ההצלחה מותנית בהשגת המטרה

יו"ר רע"מ מנסור עבאס / צילום: יונתן סמייה
יו"ר רע"מ מנסור עבאס / צילום: יונתן סמייה

ההישג בבחירות של יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס מיוחס בין השאר לרצון המוצהר להשפיע, ולדאוג לחברה הערבית מבפנים ולא כקבצנים מחוץ לדלת. עבאס, בהישגו האלקטורלי, נתן ביטוי לתקווה של החברה הערבית בישראל, ואם המהלך יצליח והוא בדרך כלשהי (וזו לא תהיה הצטרפות מלאה לקואליציה) יקבל ולו חלק משמעותי מהדרישות שהציב, החברה הערבית והפוליטיקה הערבית ירוויחו.

הקמפיינר של רע"ם חושף את הסודות |ראיון

עבאס הציג לחברה הערבית תפיסה מחוברת הרבה יותר, "ירד אל העם" במלוא המובן, נפגש עם השטח ועם משפיעים עממיים ולא רק עם הייצוגיים, שרובם מזוהים עם הרשימה משותפת. הוא שבר בעצם את המונופול של חד"ש על הובלת הפוליטיקה הערבית-ישראלית במעין חיבור בין שמירה על הערכים השמרניים למעשיות פוליטית שאמורה לתת תוצאות.

אבל ההצלחה מותנית בהשגת המטרה, כדי למנף את ההישג גם בהמשך עבאס צריך להציג קבלות בואכה הבחירות הבאות, שעשויות להיות קרובות. וזה אומר תמיכה במי שיהיה השותף שממנו סביר שההבטחות ימומשו.