קרן מרלין ונצ'רס האמריקאית תשקיע 50 מיליון דולר בסייבר ישראלי

מרלין TLV , שלוחה ישראלית של קרן ההשקעות האמריקאית, החלה לפעול לאחרונה • מרלין TLV תשקיע 1-5 מיליון דולר בסבבי A ו- B של חברות סייבר ישראליות ותפעל לחבר אותן לגופי הממשל בארה"ב

שי מישל, מנהל שותף בטודיי ונצ'רס / צילום: אלמוג גולוד
שי מישל, מנהל שותף בטודיי ונצ'רס / צילום: אלמוג גולוד

קרן ההשקעות האמריקאית מרלין ונצ'רס (Merlin Ventures) הקימה קרן ייעודית להשקעות בישראל בשם מרלין TLV, כך נודע לגלובס. הקרן החדשה עתידה להשקיע 50 מיליון דולר בסטארט-אפים ישראלים בתחום הסייבר ב-3-4 השנים הקרובות.

מרלין ונצ'רס היא קרן ההון סיכון התאגידית (CVC) של חברת מרלין האמריקאית. החברה-האם מרלין מתמחה בפתרונות סייבר ובעבודה מול גופי הממשל האמריקאי. מרלין ונצ'רס כבר ביצעה בעבר שלוש השקעות בחברות סייבר ישראליות - ספיו (Sepio), סיינט (Cynet) וסייבר אובזרוור (Cyber Observer) - אך כעת מקימה קרן ייעודית לישראל שתנוהל על ידי שי מישל וקרן טודיי ונצ'רס הישראלית.

מישל הוא אחד ממייסדי קרן טודיי ונצ'רס הישראלית (toDay Ventures), שביצעה בשלוש השנים האחרונות 10 השקעות בסטארט-אפים ישראלים בשלבים מוקדמים (סיד ופרה-סיד). מישל אמר לגלובס כי מרלין TLV, הקרן החדשה, תשקיע בסבבי A ו-B עם צ'ק ממוצע של 1-5 מיליון דולר לחברה. המטרה היא להשקיע ב-10-15 חברות לאורך 3-4 השנים הקרובות, כשהקרן מוכנה להוביל או להשתתף בסבבי השקעה.

הסכם ההשקעה הראשון של מרלין TLV שנחתם לאחרונה הוא בחברת סיולו (Cyolo), שעוסקת באבטחת זהויות. מרלין השקיעה 1.5 מיליון דולר בסיולו, כחלק מסבב גיוס A שטרם הושלם.

"לקחת אותם ממש יד ביד ולעזור להם"

לדברי מישל, היתרון הגדול של מרלין TLV הוא ביכולתה לסייע לחברות סייבר ישראליות למכור לגופי ממשל אמריקאים. "מרלין הוקמה על ידי דיוויד פלפס, יוצא הצי האמריקאי שמאוד מנוסה בעבודה מול גופי הממשל והצבא בארה"ב ובחיבור בין טכנולוגיה אזרחית לממשל הפדרלי", אומר מישל. "פלפס הוא אחד המשקיעים שלנו בטודיי ונצ'רס וכך נוצר החיבור שלנו איתו".

מרלין TLV מצהירה כי תסייע לסטארט-אפים ישראלים לעבור את מסלול ההסמכה הבירוקרטי של הממשל הפדרלי האמריקאי, ה-FedRAMP, וכך לקבל גישה לפרויקטים ולקוחות בשוק הציבורי בארה"ב. "החברות הישראליות נוטות להתמקד בשוק המסחרי ומחפשות בעיקר לעבוד עם חברות פורצ'ן 500. רק שהשוק הציבורי בארה"ב גדול לא פחות ויש שם 200 מיליארד דולר בתקציבים על השולחן", מוסיף מישל. "סטארט-אפים ישראלים פחדו עד היום להיכנס לעולם הזה, אבל אנחנו יכולים לקחת אותם ממש יד ביד ולעזור להם. הדרך של חברות סייבר ישראליות לעמוד ביעדי המכירות עוברת דרך עבודה עם המגזר הציבורי האמריקאי" .

סת' ספרגל, מנהל שותף במרלין ונצ'רס, מסר כי "ישראל היא 'הסייבר ניישן' והממשל הפדרלי האמריקאי מכיר ומעריך מאוד את היכולות הטכנולוגיות של היזמים הישראלים. אנחנו מציעים ליזמים מודל השקעה ייחודי בעל ערך רב לחברות סייבר בשלב המוכנות לשוק, במסגרתו מלבד ההשקעה הכספית נלווה את היזמים בתהליך ההסמכה הנדרשת ה-FedRAMP, עם קבלת ההסמכה, נעמיד לרשות היזמים את תשתיות השיווק והמכירות של מרלין במשרדי הממשל האמריקאי. אנחנו גאים בפורטפוליו הישראלי שלנו ומצפים להרחיב אותו בחברות נוספות איתן נשתף פעולה".