נפתלי בנט | פרשנות

הפגישה הלילית שתקבע את גורל הבחירות והמשמעות של החלטת רע"ם

אם בנט יקבל מלפיד הבטחה לראשות ממשלה ויסכים להרכיב ממשלה בתמיכת המשותפת, ההמלצות לנשיא יסתכמו ברוב מכריע לטובת גוש "רק לא ביבי" - תרחיש דמיוני או תוכנית אמיתית? • ועוד 4 דברים שקרו בפוליטיקה בסוף השבוע

נפתלי בנט. גורל הבחירות בידיו? / צילום: שלומי יוסף
נפתלי בנט. גורל הבחירות בידיו? / צילום: שלומי יוסף

1. הפגישה הלילית הערב (שבת) בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקבע את גורל מערכת הבחירות לכנסת ה-24. אם בנט יקבל מלפיד הבטחה לראשות ממשלה ויסכים להרכיב ממשלה בתמיכת המשותפת - ההמלצות לנשיא יסתכמו ברוב מכריע לטובת גוש רק לא ביבי. אולם זה נשמע כמו תרחיש בדיוני, יותר מתוכנית פעולה. ובכל מקרה אפשר לסכם כי הדי הפגישה הזו לכל הפחות יכריעו אם פנינו לבחירות נוספות כבר הערב.

2. החלטת רע"ם שלא להמליץ על אף אחד מראשי הגושים היא הישג של נתניהו. אחרי שסמוטריץ' קבר את האפשרות להרכבת ממשלת ימין בתמיכת מנסור עבאס, בליכוד פעלו כדי שהוא לפחות לא יעביר את תמיכתו לגוש שמנגד. כך נגרעו שם מהתחלה ארבע אצבעות של רע"ם מהספירה הכללית. כשנראה שגם הרשימה המשותפת לא צפויה להמליץ על מועמד מטעמה להרכבת ממשלה. בשלב זה הרכבת ממשלה נראית אירוע מעט בדיוני.

3. פגישת נתניהו בנט שנערכה ביום שישי נמשכה שלוש שעות. כדי להגיד לא לוקח דקה. אם היה פיצוץ היינו כבר שומעים עליו. לכן, למרות השקט שנשמר על ידי שני הצדדים אפשר להניח שבנט לא יהיה המכשול של נתניהו להרכבת ממשלה. השאלה חוזרת להיות מונחת לפתחו של גדעון סער.

4. ביום שני יגיעו כל המפלגות להמליץ על מועמד לראשות ממשלה. הנשיא כבר הודיע שתוך יומיים יקבל החלטה על מי להמליץ. לפיד, בנט או נתניהו? תוך ימים ספורים נדע מי יקבל את האפשרות ראשון לנסות להרכיב ממשלה במצב בלתי אפשרי.

5. ראש הממשלה נתניהו בחגיגות המימונה אצל ח"כ אסנת מארק במעלה אדומים אמר הערב (שבת) כי "המאבק על המולדת ועל ארץ ישראל לא מסתיים. המאבק על ההתיישבות לא מסתיים. המאבק על הזכות שלנו להגן על עצמנו. המאבק נגד איראן שרוצה לחזור להסכם הגרעין. מול האתגרים הללו ומול ההזדמנויות הכבירות שיש בפנינו, צריך עכשיו ממשלת ימין יציבה לאורך שנים שתדאג לכל אזרחי ישראל. זה מה שמתבקש כרגע ובעזרת השם נשיג את זה ואני מאמין שזה אפשרי". מעניין אם זה ישכנע את סער.