מממשת בארה"ב: ביג מוכרת שני מרכזי קניות באריזונה

ביג לא תרשום רווחי הון, שכן שני המרכזים נמכרים לפי שווי זהה לשווים בספרי החברה

מרכז ביג / צילום: יח"צ
מרכז ביג / צילום: יח"צ

חברת ביג, הפועלת בתחום מרכזי הקניות, מוכרת שני נכסים בארה"ב. החברה דיווחה הבוקר כי חברת בת אמריקאית, בה מחזיקה החברה 80% בשרשור, התקשרה בשני חוזים מחייבים עם קרן ריט אמריקאית למכירת מלוא אחזקותיה במרכז הקניות הפתוח Camelback Colonnade בפניקס, אריזונה, בו החזיקה חברת הבת 60% ואת מרכז הקניות הפתוח Shops at Hilton Village בסקוטסדייל, באריזונה, בו החזיקה חברת הבת 80%.

מחיר המכירה (עבור 100% מהזכויות בקאמלבק) עומד על 162.5 מיליון דולר, סכום זהה לשווי המרכז בספרי ביג. חלקה של חברת הבת במכירה הינו 97.5 מיליון דולר. המרכז כאמור כולל שטח של כ-59,600 מ"ר (מתוכם כ-6,000 מ"ר קומה שניה של משרדים) בשיעור תפוסה כולל של כ-88%. עם חתימת החוזה, הפקידה הרוכשת פיקדון בגובה 3.5 מיליון דולר.

התזרים הצפוי לחברת הבת מהמכירה, ככל שתושלם, לאחר פירעון הלוואה ועלויות נלוות צפויות, יעמוד על כ-44.4 מיליון דולר.

מחיר המכירה עבור 100% מהזכויות במרכז השני, הילטון, עומד על 37.5 מיליון דולר, סכום זהה לשווי המרכז בספרי החברה, ובתוספת כ-1.5 מיליון דולר שתעביר הרוכשת למוכרת בגין תשלום קנס לפירעון מוקדם של ההלוואה עם השלמת העסקה, כך שסך התמורה הכוללת תעמוד כ-39 מיליון דולר. חלקה של חברת הבת במכירת הזכויות הינו כ-30 מיליון דולר.

המרכז כולל כ-8,600 מ"ר שטחים מסחריים בשיעור תפוסה של כ-98%. עם חתימת החוזה, הפקידה הרוכשת פיקדון בגובה 1 מיליון דולר. התזרים הצפוי לחברת הבת מהמכירה של מרכז זה, ככל שתושלם, בניכוי עלויות נלוות צפויות, יעמוד על כ-12 מיליון דולר.

אסף נגר, משנה למנכ"ל ביג, ציין כי "אנחנו שמחים לדווח היום על מכירת שני נכסים וזאת בהמשך לאסטרטגיה עליה דיווחנו לפני מספר חודשים בלבד. מכירת הנכסים בהתאם לשווים בספרים ובשיעור היוון ממוצע של 6% כאשר השפעת משבר הקורונה עדין שוררת בשווקים מלמדת על סוג הנכסים שיש לנו בפורטפוליו בארה"ב ועוצמתם. בימים אלה אנו ממשיכים בקידום מכירות נוספות זאת במקביל להמשך פיתוח והרחבת הפעילות ביתר אזורי הפעילות של החברה ואיתור הזדמנויות חדשות".