משפחת כוזהינוף תשקיע חצי מיליארד שקל בחברת נקסט אורבן התחדשות עירונית

חברת נקסט אורבן התחדשות עירונית פעילה בעיר חיפה • במסגרת ההסכם, בשלב הראשון חברת בראשית של משפחת כוזהינוף תשקיע 40 מיליון שקל, ובהמשך תממן את השלמת ההון עצמי לליווי הנאמד במעל לחצי מיליארד שקל

אורן נורית, מוטי כוזהינוף ויוסי כהן, מנכ"ל נקסט אורבן / צילום: מתן אבני
אורן נורית, מוטי כוזהינוף ויוסי כהן, מנכ"ל נקסט אורבן / צילום: מתן אבני

משפחת היהלומנים ויזמי הנדל"ן כוזהינוף, בעלי חברת בראשית, הודיעה היום (א') על כניסתה כשותפה בחברת נקסט אורבן המתמחה בהתחדשות עירונית בעיר חיפה.

במסגרת ההסכם, בשלב הראשון חברת בראשית תשקיע 40 מיליון שקל, ובהמשך תממן את השלמת ההון עצמי לליווי הנאמד במעל חצי מיליארד שקל. את חברת נקסט אורבן ייצג משרד עורכי הדין רון ברנט ושות' מחיפה, ואת משפחת כוזהינוף ייצג משרד הורוביץ, אבן, אוזן ושות' מתל אביב.

חברת נקסט אורבן, שאותה מנהל יוסי כהן, הוקמה בשנת 2014 ופועלת בתחום ההתחדשות העירונית במתחמי השיכונים הישנים בשכונות של חיפה. החברה מקדמת כעת פרויקטים בסדר גודל של 8,500 יחידות דיור. בין הפרויקטים ניתן לציין את מתחם הפלמ"ח ברוממה הישנה (288 יחידות דיור חדשות), מתחם צבר שקמה ברוממה הישנה (495 יחידות דיור חדשות), מתחם הרותם מנספלד בשכונת שער עלייה (1,809 יחידות דיור חדשות) ומתחם פייזר בנווה שאנן ( 460 יחידות דיור חדשות). 

מתחם הרותם בכניסה לחיפה / צילום: אולאין
 מתחם הרותם בכניסה לחיפה / צילום: אולאין

משפחת כוזהינוף החלה את דרכה בעולם העסקים לפני כ-50 שנים ולפני כעשור החלה לפעול בעסקי נדל"ן. פרויקט הדגל של החברה, הנבנה בימים אלה, הוא מגדל "בראשית בבלי" בתל אביב.

לדברי מוטי כוזהינוף, "חיפה היא עיר מיוחדת, ואנחנו מאוד מאמינים בפוטנציאל של העיר. היא תחומה בין הר הכרמל לחוף ים מרהיב, עובדה ההופכת אותה לעיר כה מיוחדת. בחרנו להשקיע בחברת נקסט אורבן מתוך אמונה מלאה בתהליכים שהחברה מקדמת וחיבור להון האנושי שמוביל את החברה".

יוסי כהן, מנכ"ל נקסט אורבן התחדשות עירונית, מסר: "אין זה סוד שבמהלך השנים האחרונות זרמו לפתחנו מספר רב של הצעות לשיתופי-פעולה שונים אך לאחר בחינה מעמיקה מצאנו בחברת בראשית שותפה נכונה, ברמה האישית והאסטרטגית. השותפות תעניק לחברה ניסיון בבנייה של מגורי יוקרה ועוצמה פיננסית איתנה".