סופרגז תשקיע עשרות מיליוני שקלים בפרויקט אגירת אנרגיה

החברה הודיעה כי לצורך כניסתה לתחום היא תקים שותפות עם Impact Projects, שבשליטת איתי רוכמן ומשה קריגר

כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז / צילום: אלדד רפאלי
כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז / צילום: אלדד רפאלי

חברת סופרגז אנרגיה, שבשליטת קבוצת אלקו , הודיעה הבוקר (א') כי בכוונתה להיכנס לתחום אגירת האנרגיה. החברה דיווחה כי היא התקשרה במזכר הבנות עם חברת Impacיובלt Projects לקידום הקמתם של מתקני אגירת חשמל עצמאיים מבוססי רשת (Stand Alone Storage) בישראל.

כחלק משיתוף-הפעולה נכתב כי "הצדדים יפעלו לאיתור שטחים מתאימים לצורך ייזום והקמה של מתקני אגירה אשר צפויים לסייע בקליטת עודפי חשמל ממערכת ההולכה הארצית ולתת מענה לזמני עומס קריטיים".

לפי הסכם ההבנות, מתקני האגירה יוקמו במסגרת חברה ייעודית משותפת אשר מבנה ההחזקות בה יהיה 75% לסופרגז ו-25% לאימפקט. לשאלת גלובס מי שיעמוד בראש החברה המשותפת יהיה נציג חברת סופרגז, אלא שנכון לעכשיו המשרה טרם אוישה.

לדברי סופרגז, המהלך שהיא מקדמת "תואם את התוכנית האסטרטגית שאימצה סופרגז לשנים הקרובות, במסגרתה שמה לה למטרה להמשיך ולבסס את מעמדה כספקית אנרגיה מובילה ורב-תחומית ותאפשר לה לפעול למימוש תוכנית זו". לדברי החברה, בכוונתה להשקיע "עשרות מיליוני שקלים" בפעילות החדשה.

Impact Projects בבעלותם של איתי רוכמן ומשה קריגר, הינה חברה יזמית הפועלת, בין היתר, במשק החשמל והאנרגיה. בשנים האחרונות החברה ביקשה לקדם את בנייתה של תחנת הכוח ריינדיר במזרח כפר סבא, בשותפות עם סימנס וחברת הביטוח הפניקס.

מנכ"ל סופרגז אנרגיה, כפיר נבון, מסר: "תחום אגירת האנרגיה צפוי לצמוח בשנים הקרובות וסופרגז תהיה שחקן משמעותי בו. מצאנו ב-Impact Projects רוח יזמית והבנה עמוקה בעולם האנרגיה בכלל ובמשק החשמל בפרט אשר תואם את התוכניות העתידיות שלנו".