פעם שלישית קנדה? INX של שי דתיקה גייסה כ-32 מיליון דולר במיזוג לשלד בורסאי בבורסת טורונטו

פלטפורמת הקריפטו הישראלית התמזגה לשלד ייעודי (בדומה ל-SPAC) בשם Valdy Investments, הנסחר לפי שווי של 220 מיליון דולר קנדי "אחרי הכסף" • מניית החברה תיסחר בקרוב בטורונטו • במהלך 2020 דחתה INX פעמיים הנפקה שתכננה בארה"ב

שי דתיקה / צילום: איל יצהר
שי דתיקה / צילום: איל יצהר

על רקע הגאות בשוק מטבעות הקריפטו בחודשים האחרונים, גייסה פלטפורמת הקריפטו הישראלית INX בסוף השבוע 39.6 מיליון דולר קנדי (כ-32 מיליון דולר). הגיוס בוצע אגב מיזוג של INX לשלד בורסאי ייעודי (בדומה לחברת SPAC) הנסחר בבורסה של טורונטו, Valdy Investments, לפי שווי של 220 מיליון דולר קנדי ל-INX "אחרי הכסף". מניית החברה צפויה להתחיל להיסחר בקרוב בבורסת טורונטו עם קבלת כל האישורים מהרגולטור המקומי.

הגיוס הנוכחי בוצע לאחר שבמהלך 2020 דחתה INX פעמיים הנפקה שתכננה בארה"ב. בתחילה תכננה החברה לגייס לפני כשנה כ-130 מיליון דולר, לאחר מכן (באוגוסט אשתקד) היא תיקנה את התשקיף והפחיתה את סכום הגיוס המקסימלי בכ-10% ולבסוף, כאמור, נאלצה לגייס כעת סכום נמוך בהרבה בטורונטו.

 
  

עסקאות ישירות בין משקיעים, בלי מעורבות צד שלישי

INX מפתחת פלטפורמות למסחר במטבעות קריפטו ולמסחר ב-Security Tokens - מטבעות דיגיטליים הנחשבים לניירות ערך, שאותן היא מתכננת להפעיל בארה"ב.  החברה נוסדה בגיברלטר ב-2017 על ידי שי דתיקה, נשיא החברה, ושותפו דורון כהן, הבעלים של חברת A-Labs ובעבר סגן נשיא חברת הטכנולוגיה אמבלייז, שאותה הוביל אלי רייפמן.

בראיון לגלובס לפני כשנה אמר דתיקה כי לאחר ההנפקה המתוכננת, "בשלב הראשון, יהיה אפשר לסחור ב-INX Token לא דרך פלטפורמה, אלא 'מעבר לדלפק' (Over the counter).

מכירת OTC יכולה להתבצע ישירות בין משקיעים, בלי מעורבות של אף צד שלישי, בתנאי שהיא נרשמת דרך Registrar (רשם ניירות ערך), ובדרך זו העסקה מפוקחת על ידי הרגולציה. המטרה שלשמה הוקמה INX היא להקים בעצמה פלטפורמה למסחר ב-STO (סקיוריטי טוקנס), שאינו מוגבל למשקיעים מוסדיים אלא פתוח לכלל הציבור, כולל משקיעים קמעוניים".

"הראשונה להנפיק מטבע דיגיטלי המוכר כני"ע בארה"ב"

בעקבות המיזוג והגיוס בטורונטו, אמר דתיקה כי "INX שוברת את המוסכמות המוכרות בכך שהיא מחברת את עולם שוק ההון המסורתי לעולם החדשני של נכסים פיננסיים מבוססי בלוקצ'יין. אנו החברה הראשונה בעולם שהגישה תשקיף לרשות ני"ע האמריקאית, וקיבלה אישור להנפקה ציבורית של מטבע דיגיטלי המוכר כני"ע לכל דבר ועניין".

עוד הוסיף דתיקה כי "INX גייסה עד היום גם כ-30 מיליון דולר מכ-3,000 משקיעים בהנפקת המטבע הדיגיטלי שנמצאת בעיצומה ברחבי העולם, בהובלת חברת איילאבס. אנו למעשה החברה הראשונה בעולם שמניותיה נסחרות בבורסה רשמית, ובמקביל רושמת למסחר גם מטבע דיגיטלי, המקנה זכויות ייחודיות המעוגנות חוזית, לבעלי הטוקנים".