בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט: שיאים חדשים לדאו ג’ונס ול-S&P

המדדים המובילים בוול סטריט מטפסים ביום הראשון למסחר השבוע • ענפי השירותים בארה"ב התרחבו בחודש מרץ בקצב החד מאז ומעולם • יצרנית הסלולר הקוריאנית LG תפסיק לייצר סמארטפונים

שלט של רחוב וול סטריט מחוץ לבורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Mike Segar
שלט של רחוב וול סטריט מחוץ לבורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Mike Segar

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:05

וול סטריט נסגרה בקפיצה של כל המדדים: מדד הדאו ג׳ונס טיפס ביותר מ-370 נקודות ורשם שיא חדש כשננעל על כ-33,500 נקודות. גם מדד ה-S&P 500 ממשיך לשבור שיאים ורשם עלייה של כ-1.4%, והנאסד"ק עלה ב-1.67%. מניות חברות התיירות זינקו - כך אצל חברות התעופה אמריקן איירליינס ויונייטד שעלו שתיהן ביותר מ-4% וכן אצל חברות הקרוזים קרניבל קרוז ונורוויג'ן קרוז ליין שעלו ב-5.9% ו-7.8% (בהתאמה). 

גם מניות הטכנולוגיה רשמו עליות מרשימות. מדד הנאסד"ק עלה בכ-1.7%. מניית פייסבוק שברה את שיא כל הזמנים כשעלתה ב-3.4% ומניית טסלה עלתה בכ-4.4% על רקע נתוני המסירות המרשימים שפרסמה יצרנית הרכב החשמלי בסוף השבוע. מניית אלפאבית, החברה האם של גוגל, זינקה ביותר מ-4%, אחרי שבית המשפט העליון בארה״ב קיבל את עמדת החברה ושם סוף ליותר מעשור של דיונים משפטיים וערעורים במאבק שלה נגד חברת אורקל.

21:50

המדדים ממשיכים לעלות בוול סטריט: הדאו ג'ונס עולה ב-1.1%, ה-S&P 500 ב-1.47% והנאסד"ק ב-1.7%.

20:33

מחיר הנפט מסוג קרוד צונח ב-5% על רקע העלייה באספקה ממדינות אופ"ק.  ארגון המדינות המייצאות נפט ובעלות בריתן, המכונה OPEC +, הסכימו ביום חמישי להעלאת הייצור החודשי. אירן, חברת הארגון הפטורה מקיצוץ מרצון, מגבירה גם את ההיצע.

19:20

עליות בוול סטריט בהמשך לנתוני מגזר השירותים שהצביע כי פתיחת הכלכלה האמריקאית בשילוב עם התמריצים הפיסקאליים הובילו לכך שענפי השירותים בארה"ב התרחבו בחודש מרץ בקצב החד מאז ומעולם.

טסלה  קופצת בהמשך לנתוני מסירות הרכבים ברבעון הראשון של השנה שעלו על התחזיות של האנליסטים בשוק - מסירות של 184,800 רכבים לעומת הצפי ל-168,000 רכבים בלבד.

מנייתה של AMC מזנקת על רקע העלאת המלצה ל'קנייה' מצד B.Riley.

18:20

מניות ב-FAANG (פייסבוק , אמזון , אפל , נטפליקס  וגוגל ) בולטות בעליות כאשר פייסבוק עולה לשיא כל הזמנים על רקע התפוגגות החששות מההשפעה של אפל על מדיניות הפרטיות החדשה.

שרת האוצר האמריקאית, ג'נט ילן, אמרה הערב כי היא עובדת עם המדינות המשפיעות ביותר בעולם בכדי לסיים את "המירוץ לתחתית" בשיעורי מס החברות. "אנו עובדים עם מדינות ה-G-20 בכדי לגבש שיעור מס חברות מינימלי עולמי שייסיים את המירוץ לתחתית, אמרה ילן בנאום וירטואלי למועצה לעניינים גלובליים בשיקגו. 

16:50

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות לאחר פתיחה חיובית. מדד S&P 500 עולה ב-0.9%, הנאסד"ק מטפס ב-1.1% והדאו ג'ונס עולה ב-0.8%. העליות בוול סטריט התחזקו עם פרסום מדד ISM של מרקיט למגזר השירותים שהצביע כי פתיחת הכלכלה האמריקאית בשילוב עם התמריצים הפיסקאליים הובילו לכך שענפי השירותים בארה"ב התרחבו בחודש מרץ בקצב החד מאז ומעולם. מדד ISM עלה ל-63.7 נקודות - הרבה מעל לצפי לקריאה של 59 נקודות. 

מנייתה של ננוקס הישראלית מזנקת ב-38% לאחר אישור ה-FDA לסורק רנטגן דיגיטלי.

חברת הגיימינג האמריקאית DraftKings, העוסקת בניהול ותפעול הימורי ספורט ופנטזי ספורט, רוכשת את חברת הגיימינג הישראלית בלו ריבן (BlueRibbon). נזכיר כי לאחרונה DraftKings צרפה לשורותיה את אגדת הכדורסל מייקל ג'ורדן לדירקטוריון.

14:20

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. 

מניית טסלה מזנקת בכ-8% במסחר המוקדם. החברה דיווחה ביום שישי כי מסרה במהלך הרבעון הראשון של 2021 כ-184,800 כלי רכב וייצרה 180,338 כלי רכב. הנתון היה גבוה מצפי האנליסטים שהעריכו בממוצע שענקית המכוניות החשמליות תמסור כ-168 אלף רכבים. 

12:45

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי, מציין בסקירתו השבועית כי פרמיית הסיכון בארה"ב ירדה לרמות השפל שניצפו לאחרונה ב-2017-2018 תקופה שהושפעה שהושפעו במידה ניכרת לחיוב מרפורמת המס של טראמפ. מכאן מפתיעה העוצמה שמפגינים מדדי המניות המובילים בארה"ב למרות עליית התשואות והצפי להעלאת מס חברות כחלק מתוכנית התשתיות שהציג ביידן.

"ייתכן והאדישות שמפגינים השווקים משקפת את הרוב הדחוק של הדמוקרטים בסנאט, אך בתמחור הנוכחי ולאחר סגירת פערים מצד הענפים המחזוריים, נראה כי המדדים האמריקאיים מגלמים כבר את מרבית החדשות הטובות, ומייחסים משקל נמוך להשפעת העלאות המסים. הצפי לשיפור ניכר ברווחיות של כ-25% ב-2021 מובן וזאת כחלק מפתיחת המשק ותוכניות התמריצים, אך הצפי לעלייה נוספת של כ-15% ב-2022, בפרט כאשר ברקע נמצאת התוכנית העלאת מסי החברות, ניראה אופטימית מדיי, וסביר שיתעדכן כלפי מטה בהמשך השנה. בהתחשב ברמות השפל בפרמיית הסיכון וברמות המכפילים הגבוהות, סביר יותר שעדכון כלפי מטה ברווחיות יתבטא בעיקר דרך תיקון כלפי מטה במדדים", כותב גוזלן.

10:30

הבורסות המרכזיות באירופה לא פועלות היום, לרגל חג האיסטר. 

חוזה על נפט מסוג ברנט רושם ירידה של 1.4% למחיר של 64 דולר לחבית.  ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מציין הבוקר בסקירת הנפט והגז השבועית את התנודתיות מחירי הנפט בשבועיים האחרונים, בין היתר בשל חסימת תעלת סואץ: " מחיר הנפט היה תנודתי במהלך השבועיים האחרונים על רקע חסימת תעלת סואץ והחשש שחילוץ האוניה שנתקעה בתעלה יגורם לשיבושים קשים באספקת הנפט ובשילוח הימי. כמו כן, התנודתיות במחיר הנפט התגברה על רקע הציפיות מן התוצאות של פגישת קבוצת OPEC + שנערכה בתחילת החודש, בה הקבוצה החליטה על מכסות הייצור של חבריה". 

במבט קדימה, "ההקלה במכסות הייצור של חברי OPEC+, יחד עם ההפסקה בקיצוץ מרצון בתפוקת הנפט של ערב הסעודית צפויות להגדיל את היצע הנפט הגלובלי באופן הדרגתי, כך שבעוד שלושה חודשים יתווספו לשוק כשני מיליון חביות ביום. תוספת זו צפויה להכביד על מחיר הנפט , בפרט אם הביקושים במדינות אירופה, שהידקו את המגבלות בשל עליית התחלואה, לא יחזרו למגמת עלייה מה שיגדיל את הסיכון בשוק. במידה והביקושים במדינות שהידקו לאחרונה את המגבלות יעלו באופן מהיר בשלב מאוחר יותר של 2021, אזי יתכן שהשוק יצליח לספוג את עליית ההיצע, בפרט על רקע האפשרות של האצה בתהליך האיטי של חיסון האוכלוסייה במהלך המחצית השנייה של השנה".

08:20

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית, בהובלת מדד הניקיי שמטפס בכ-0.9%. מרבית הבורסות באזור לא פועלות היום לרגל חגים. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. 

יצרנית הסלולר הקוריאנית LG הכריזה שהיא סוגרת את היחידה העסקית (וההפסדית) שלה העוסקת בסלולר ותתמקד במנועי צמיחה אחרים, כגון רכבים חשמליים ובינה מלאכותית. תאריך היעד לסגירה הוא ה-31 ביולי השנה. מניית החברה נסחרת בעלייה קלה.

הנפט נסחר בירידות וחוזה מסוג ברנט רושם ירידה של כ-0.9% לרמה של 64.3 דולר לחבית. הזהב רושם ירידה קלה וגם הביטקוין מאבד גובה ונסחר סביב 57,370 דולר.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת סביב 1.72%.

אלכס  זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי "למרות העלייה החדה בתשואות האג"ח, התפרצויות התחלואה, פגיעה במניות הטכנולוגיה ומשבר ה- Archegos בסוף מרץ, כמעט כל מדדי המניות העיקריים רשמו תשואה חיובית וגבוהה ברבעון הראשון, אף על פי שהפד לא הגביר התערבות בשווקים ולא שינה את מדיניותו. גם העתיד נראה די חיובי - מדד מנהלי הרכש בתעשייה האמריקאית ISM עלה לרמה של 64.7 נק', הגבוהה ביותר מאז 1983 ומצביע על כך שבשנה הקרובה רווחיות החברות האמריקאיות צפויה לזנק. המתאם הגבוה בין מדד מנהלי הרכש בתעשייה לבין המכירות ורווחיות של החברות מוביל גם לקורלציה גבוהה עם הביצועים של S&P 500". 

"למעט החיסונים, ה- Game changer האמיתי בשווקים היום הנה המדיניות הפיסקאלית, בעיקר בארה"ב. התוכנית החדשה של הנשיא ביידן להשקעה בתשתיות השונות, בתעשייה ובמו"פ, כוללת הוצאות של כ-2.2 טריליון דולר במשך העשור ועוד כ-0.4 טריליון הטבות מס, עשויה להיות זרז מאוד משמעותי לצמיחת המשק האמריקאי אם תאושר. לפי התגובה של שוק המניות לפרסום, הוא רואה בה יותר תועלת מהנזק הכרוך בהעלאת המסים. אנו מותירים המלצה לחשיפה בינונית גבוהה לשוק המניות. אנו ממליצים להגביר חשיפה לשוק האמריקאי ע"ח אירופה ויפן תוך הטיה לסקטור הטכנולוגיה, התעשייה והצריכה", הוא כותב.