בתוך חודש בלבד: הסדר נושים לחברת התשתיות אסיק

ההסדר נעשה ברוח התיקון לחוק חדלות פירעון שנכנס בחודש שעבר לתוקף, ונועד לאפשר לחברה מרחב נשימה לגיבוש הסדר חוב על מנת לשוב לפעילות כלכלית מלאה • החברה תימכר כעסק חי לחברת רימון שירותי ייעוץ וניהול בתמורה ל-8.2 מיליון שקל

השופט ערפאת טאהא / צילום: דוברות בתי המשפט
השופט ערפאת טאהא / צילום: דוברות בתי המשפט

בית המשפט המחוזי בנצרת אישר הסדר נושים לחברת התשתיות הוותיקה מעפולה - אסיק תשתיות ולבעלי מניותיה הערבים לחובותיה בועז ורוני סרוסי. ההסדר אושר על ידי השופט ערפאת טאהא בתוך כחודש בלבד מאז שהחלו ההליכים.

בית המשפט עיכב תחילה את הליכים, מינה את עו"ד ליאור מזור ממשרד מזור בית הלחמי כמנהל הסדר, ובכך אפשר לחברה לשמור על המסגרת התאגידית, על הפרויקטים המתנהלים, מנע חילוט ערבויות בנקאיות והביא למכירת החברה כעסק חי לחברת רימון שירותי ייעוץ וניהול בתמורה ל-8.2 מיליון שקל.

ליאור מזור מנהל ההסדר / צילום: גונן שגב
 ליאור מזור מנהל ההסדר / צילום: גונן שגב

ההסדר נעשה ברוח התיקון לחוק חדלות פירעון שנכנס בחודש שעבר לתוקף ונועד לאפשר לחברה מרחב נשימה לגיבוש הסדר חוב על מנת לשוב לפעילות כלכלית מלאה. לצד זאת, יש לציין כי הבקשה לפתיחה בהליכים הוגשה לפני שהתיקון נכנס לתוקף ולכן לא חלה על ההליכים.

את ההסדר ערכו עורכי הדין של אסיק - עמית לדרמן ועידן מילר ממחלקת חדלות פירעון במשרד AYR עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ. מנהל ההסדר, עו"ד מזור, ערך את ההסכם בשיתוף וליווי של חברת KCR, חברה כלכלית לשיקום תאגידי.

עו"ד עמית לדרמן / צילום: ניר עמוס
 עו"ד עמית לדרמן / צילום: ניר עמוס

עו"ד עידן מילר / צילום: ניר עמוס
 עו"ד עידן מילר / צילום: ניר עמוס

תביעות חוב בגובה 140 מיליון שקל

חברת התשתיות מעפולה הפועלת משנות ה-70, מעסיקה כ-21 עובדים ובעלת מחזור פעילות של כ-80 מיליון שקל בשנה הגיעה בפברואר למצב של חדלות פירעון שכלל תביעות חוב של 140 מיליון שקל.

במסגרת ההסדר מובטח פירעון של 100% לנושים בדין קדימה, 34% לנושים בעלי ערבויות וכ-30% לנושים הרגילים. ההסדר יסדיר חובות בהיקף מוערך של כ-60 מיליון ש"ח, מתוכם כ-20 מיליון שקל חוב מובטח בערבויות אישיות של בעלי המניות.

בנוסף ההסדר יביא להפטר מלא מחובות בעלי המניות הערבים לחובות החברה. במסגרת ההסדר הוסדרה גם מכירת נדל"ן של חברת אחות של אסיק בהיקף של כ-14.5 מיליון שקל.

ההסכם אושר על ידי בית המשפט תוך דחיית התנגדות שהוגשה על ידי חברת לרר הנדסה, חברת פרויקטים מהצפון שטענה לחוב של מיליון 30 מיליון שקל.

פסק דינו של בית המשפט מאפשר את שיקומה של החברה, תחת המשקיע שרכש את הבעלות בה, את שימורם של עשרות מקומות העבודה של עובדי החברה וכן את הפרויקטים בביצועה, ממקסם את הדיבידנד לנושים הרבים שנפגעו כתוצאה מקריסת החברה ומאפשר לבעלי המניות לצאת לדרך חדשה ולקבל הפטר מחובותיהם.

חדל"ת 34308-02-21