מהפיקוח על הבנקים לפינטק: ד"ר חדוה בר מצטרפת לחברת איטורו כמשנה למנכ"ל

המפקחת על הבנקים הקודמת מצטרפת לחברת הפינטק ולא לעולם הבנקאות המסורתי • איטורו צפויה להתחיל להיסחר בנאסד"ק ברבעון הבא

 ד”ר חדוה בר / צילום: יונתן בלום
ד”ר חדוה בר / צילום: יונתן בלום

מהפיקוח לפינטק, ולא לבנקאות המסורתית: המפקחת על הבנקים הקודמת, ד"ר חדוה בר, שבמהלך כהונתה שמה דגש על קידום ההיבטים הטכנולוגיים בעולם הבנקאות, מצטרפת לחברת הפינטק eToro, שהינה פלטפורמת ההשקעות דיגיטלית בינלאומית שבהובלת המנכ"ל והמייסד השותף יוני אסיא.

בר, שטרם הגיעה לבנק ישראל הייתה חברת הנהלה וראש חטיבה בבנק לאומי, מצטרפת לאיטורו כמשנה למנכ"ל ו-COO גלובלי. זאת, בצל התוכניות של החברה להתחיל מסחר במניותיה בנאסד"ק כבר ברבעון הבא.

מאיטורו נמסר היום כי בר תוביל את "העמקת התשתיות התפעוליות של החברה והממשל התאגידי, ניהול הסיכונים, הרגולציה והאחריות החברתית". אסיא מסר היום כי בר "שימשה כיועצת לצוות ההנהלה של איטורו בחודשים האחרונים, ליוותה את תהליך המיזוג עם חברת הספאק FinTech Acquisition Corp V, וכעת מצטרפת לסגל ההנהלה הבכיר של איטורו באופן מלא". לדבריו, התחומים בהם בר מתמחה "ניצבים במוקד העשייה של איטורו".

הצעד של בר מעיד כנראה על החשיבות הרבה שהיא מייעדת לתחום החדשנות בפיננסים, כשהיא צופה שינוי אדיר בממשק בין לקוח הקצה לבין נותני השירותים הפיננסיים. כך, היום היא מסרה כי "כמי שצמחה במערכות הבנקאות המסורתית בחרתי להצטרף לאיטורו - אחת מחברות הפינטק הגלובליות הבולטות והחדשניות, הנמצאת בחוד החנית של 'העולם החדש' של ההשקעות, מתוך אמון בחזונה של החברה ובהנהלתה".

איטורו הוקמה ב-2007 והיא מספקת למשקיעים מרחבי העולם אפשרות להשקיע בנכסים שונים באמצעות פלטפורמה בזמן אמת. בחברה יותר מ-1,100 עובדים, מהם כ-700 בישראל.

בר נכנסה לתפקיד המפקחת על הבנקים באמצע יולי 2015 וסיימה את כהונתה כעבור כחמש שנים, לפני כשנה - כשדחתה את מועד פרישתה בפועל במספר שבועות בשל משבר הקורונה. במהלך כהונתה כמפקחת היא הובילה את קידום הטכנולוגיה בענף הבנקאות - הן לתוך הבנקים פנימה והן בממשקים בין הבנקים ויתר הגופים המפוקחים לבין הציבור הרחב. בראיון שנתנה לגלובס כמפקחת אמר בר, בין היתר, כי "הפינטק יאתגר את הבנקים ויתחרה בהם, וגם הביגטק יעשה זאת. הם אולי ינגסו בחלק מהכנסות הבנקים ובנתחי השוק שלהם, אך במקביל חלקים אחרים של הפינטק ישתפו פעולה עם הבנקים ויאפשרו חדשנות במערכת".