כתב אישום בכפוף לשימוע נגד דניאל בירנבאום בחשד לשימוש במידע פנים

המנכ"ל לשעבר של סודהסטרים חשוד כי העביר מידע פנים ביחס לחברה לחשודה נוספת בפרשה

דניאל בירנבאום/   צילום : איל יצהר
דניאל בירנבאום/ צילום : איל יצהר

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום לדניאל בירנבאום, המנכ"ל לשעבר של חברת סודהסטרים ולחשודה נוספת, איילה שרח כהן, כי היא שוקלת להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של שימוש במידע פנים ושיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב החשדות, מסר בירנבאום לשרח כהן מידע פנים ביחס לסודהסטרים בשתי הזדמנויות שונות במהלך השנים 2018-2017. כשמידע הפנים בידיה, ביצעה שרח כהן בשלושה מועדים שונים עסקאות בסדר גודל של כ-450 אלף שקל שהניבו לה רווח כולל בשווי כ-180 אלף שקל. בתוך, כך ולפי החשדות המיוחסים להם, השניים פעלו גם לשיבוש מהלכי משפט.

התיק נחקר ע"י מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

נזכיר כי החשד שנחקר הוא כי בירנבאום ומקורבת אליו עברו עבירות של שימוש במידע פנים ומרמה והפרת אמונים, סביב האקזיט הגדול של החברה ומכירתה לחברת פפסיקו תמורת 3.2 מיליארד שקל. בירנבאום נעצר באוקטובר 2019 על-ידי רשות ניירות ערך, ושוחרר למעצר-בית בתנאים מגבילים. הוטל עליו איסור יציאה מהארץ שפג במהלך תקופת משבר הקורונה ולכן הוארך בהסכמה עד לדיון שנערך בעניינו והוא נאלץ להפקיד ערבות בסך של 1.2 מיליון שקל כדי להבטיח את תנאי שחרורו.

בדיון ערעור על הארכת הערבויות אמר בירנבאום: "אני מתנצל שאני קצת נסער. אין לי ניסיון בבתי משפט, אפילו אין לי עבירות תנועה. אני מרגיש שמאז שנקשו לי בדלת לפני 9 חודשים משפילים אותי בתקשורת, ועוד מאשימים אותי בהדלפות. הרגו אותי, הכפישו אותי, רמסו אותי. אבא שלי הוא ניצול שואה בן 90, בוגר אקסודוס, ויש לי עוד 4 ילדים. למה הם צריכים לקרוא בעיתון את הדברים החמורים האלה נגדי? וכל זה כשאני לא יכול לענות. 30 שנה אני נלחם בשביל המדינה הזאת. הקמתי מפעל בנגב. עצרתי חקיקה נגד ישראל מצד ה-BDS בקונגרס האמריקאי. סימנו אותי כמטרה כי אני מפורסם. הם רוצים אותי כדוגמה. זה לא חזקת החפות. אני מבין משהו בסודה - והחקירה הזו היא בועה שתתפוצץ".

***חזקת החפות: דניאל בירנבאום ואיילה שרח כהן הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, בירנבאום ושרח כהן לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.