קרן המטבע משפרת את התחזית: קצב הצמיחה בישראל יעמוד על 5%

הקרן עדכנה את תחזית הצמיחה שלה לישראל ל-2021 לשיעור גבוה מהצמיחה שהייתה צפויה בתחזית הקודמת • בקרן צופים כי כלכלת העולם תצמח בשנה הקרובה ב-6%

רחוב בירושלים לאחר הסגר. בקרן המטבע צופים ששיעור הבלתי מועסקים ירד / צילום: Shutterstock, Alex Eidelman
רחוב בירושלים לאחר הסגר. בקרן המטבע צופים ששיעור הבלתי מועסקים ירד / צילום: Shutterstock, Alex Eidelman

קרן המטבע העולמית מעדכנת את תחזית הצמיחה של ישראל כלפי מעלה - כך עולה מהתחזית הראשונה שפרסמו כלכלני הקרן לשנה הנוכחית. על פי התחזית המעודכנת, קצב הצמיחה הצפוי לישראל ב-2021 הוא 5% - גבוה משמעותית מהתחזית הקודמת שפורסמה בינואר. אז, התחזית עמדה על 4.1%.

עוד חוזה הקרן כי ב-2022 תעמוד הצמיחה בישראל על 4.3%. תחזית הצמיחה של קרן המטבע למעשה מיישרת קו עם התרחיש שהציג לאחרונה משרד האוצר, שצופה צמיחה של 4.9%. בנוסף בקרן צופים כי בסוף השנה שיעור האינפלציה בישראל יעמוד על 0.7%, כמחצית מהתחזית במדינות המפותחות.

בקרן מתייחסים גם למצב האבטלה בישראל, וחוזים כי בסוף השנה שיעור הבלתי מועסקים יעמוד על 5%, וב-2022 על 4.6%. גם תחזית זו אופטימית ביחס לתחזית הקודמת של הקרן, אם כי צריך לציין כי מחברי הדוח מתייחסים אך ורק למצב הבלתי מועסקים בהגדרה הבסיסית, ולא כוללים עובדים שבחל"ת.

בנוסף, כלכלני הקרן צופים שכלכלת העולם תצמח בשנה הקרובה ב-6%, ומסבירים כי עדכון התחזית כלפי מעלה נובע מתוכניות הסיוע הממשלתיות בכמה מהכלכלות הגדולות בעולם, כמו למשל בארה"ב, ומההתאוששות הכלכלית הצפויה בעקבות מבצע החיסונים במחצית השנייה של 2021. עם זאת, מציינים בקרן כי גורם אי הוודאות בתחזית נותר משמעותי מאוד. בתחזית הקודמת מחודש אוקטובר, צפו כלכלני הקרן כי כלכלת העולם תצמח ב-5.2%, ועדכנו בינואר ל-5.5%.