להרתיח מים דרך הסלולר: שטראוס משיקה בר מים "חכם"

בר המים החדש של שטראוס צפוי להיות קטן בכ-20% מקודמיו וגם לכלול פיצ'רים כמו קישור ל-WIFI ולענן • החברה תשיק שני דגמים, כאשר אחד יהיה משוכלל פחות וזול יותר

בר המים החכם של שטראוס / צילום: עידו לביא
בר המים החכם של שטראוס / צילום: עידו לביא

שטראוס מים משיקה בר מים "חכם", שלראשונה יאפשר להרתיח מים באמצעות הסלולר בלי לקום מהספה, ושכולל פי'צרים שיאפשרו לתכנת אותו לזכור את הרגלי השתייה וההעדפות של כל בני הבית.

מאז 2017 שטראוס לא השיקה בר מים חדש, ועתה היא עושה זאת במטרה להוציא מהשוק את ברי המים הוותיקים יותר שנכנסו לשוק ב-2009 ומהווים היום את עיקר המכירות. המוצר החדש שפיתחה שטראוס מתיימר להיות קטן יותר בכ-20% מקודמים, וגם משוכלל יותר כשהוא כולל פיצ'רים שמקושרים ל-WIFI ולענן, מה שמאפשר תכונות כמו מעקב שתייה יומי, הפעלה בשלט רחוק, תאורת לילה ועוד.

במסגרת ההשקעה החדשה קיים דגם משוכלל יותר ובו מוטמעים הפיצ'רים החדשים עליו ייגבה מחיר גבוה יותר, ודגם משוכלל פחות עליו ייגבה מחיר נמוך יותר. עם זאת, בשטראוס מעריכים כי עיקר הלקוחות יעדיפו את הדגם היקר יותר. המוצר יתחיל להיות משווק בימים הקרובים.

ומה בנוגע למחיר? הדגם המשוכלל יותר, שנקרא תמי 4 אדג׳ פלוס, יושק במחיר של 115 שקל ללקוחות חדשים בהתחייבות לשלוש שנים או 109 שקל ללקוחות קיימים שמבקשים לשדרג את המכשיר הקיים שלהם.

לשם השוואה, מחיר הבר מהדגם הנמכר יותר ששטראוס שווקה עד לאחרונה ללקוחות חדשים עמד על 110 שקל לתקופה של שלוש שנים, או 97 שקל עבור הדגם המשוכלל פחות (פמילי). כלומר, מדובר על התייקרות של חמישה שקלים עבור לקוח חדש, או של שני שקלים עבור לקוח קיים בהשוואה לדגם המוביל שקיים היום בשוק.

כיום דגם הברים הנפוץ ביותר של שטראוס הוא פרימו, המהווה מעל ל-60% מהמכירות שלה בישראל. לקראת ההשקה של הברים החדשים שטראוס הוזילה את הדגמים הקודמים שלה, והיא מתכוונת להפסיק לספק אותם ללקוחות חדשים בתוך כחצי שנה. את הבר החדש שלה מתעדת שטראוס להשיק גם בשוק הבריטי שבו היא פועלת תחת המותג Virgin Pure.

הכנסות תחום המים גדלו ב-2020

את שנת 2020 סיכמה שטראוס עם הכנסות מתחום המים בסך 668 מיליון שקל, גידול של 6% לעומת 2019. בדוחותיה לשנת 2020 מציינת שטראוס כי בשנים האחרונות חל גידול מתמיד בהיקף הפעילות בשוק המים בישראל, כשהשוק המשיך לצמוח גם השנה, וזאת הודות להפחתת צריכת הסוכר ומעבר לשתיית מים על חשבון משקאות ממותגים. הקורונה תרמה גם להתארכות השהייה בבתים, ובהתאם גם הגדילה את צריכת המים בבית.

המתחרות העיקריות של שטראוס בתחום המים בישראל הן מי עדן, נביעות (שבבעלות החברה המרכזית ושלאחרונה הפסיקה את שיווק כדי המים שלה אך ממשיכה לפעול באמצעות בקבוקים), בריטה, מעיינות ואפיקים (נועם1), כאשר לצידם קיימים מתחרים נוספים קטנים יותר. להערכת שטראוס, חלקה בשוק בישראל הוא כרבע מתחום שוק המים, כשהיא מספקת שירות לכ-737 אלף לקוחות.