בהשתתפות סופטבנק: רדיס לאבס הישראלית מכפילה את השווי ל-2 מיליארד דולר

פחות משמונה חודשים לאחר שגייסה 100 מיליון דולר, רדיס לאבס גייסה סכום דומה, אך הכפילה את השווי למעל 2 מיליארד דולר ומתכננת הנפקה • את הגיוס הובילה Tiger Global, שיחד עם סופטבנק ו-TCV השקיעו 200 מיליון דולר נוספים ברכישה מבעל מניות קיים בעסקת "סקנדרי"

מייסדי רדיס לאבס, עופר בנגל ויפתח שולמן / צילום: יח"צ
מייסדי רדיס לאבס, עופר בנגל ויפתח שולמן / צילום: יח"צ

רדיס לאבס (Redis Labs) גייסה 110 מיליון דולר בסיבוב גיוס ההון G, לפי שווי של מעל 2 מיליארד דולר - כפול מהשווי על פיו בוצע הסבב הקודם. לפני כשבעה וחצי חודשים גייסה חברת בסיסי הנתונים 100 מיליון דולר בהובלת הקרנות האמריקאיות ביין קפיטל ו-TCV.

רדיס לאבס מפתחת בסיס נתונים מהיר, כלומר תוכנה שמנהלת לאפליקציות את הדאטה שלהן. בסיס נתונים מהיר מאפשר לשפר את התגובתיות בעולם האונליין ואת חוויית המשתמש. החברה מתבססת על הקוד הפתוח רדיס, שפותח ב-2009, שנתיים לפני הקמת החברה. המתחרות של רדיס הן חברות הענן, בהן AWS של אמזון, גוגל קלאוד ואז'ור של מיקרוסופט וכן ענקית התוכנה הארגונית SAP.

רדיס לאבס שנוסדה בשנת 2011 על ידי עופר בנגל (מנכ"ל) ויפתח שולמן (מנהל טכנולוגיות), גייסה עד היום סכום נטו בהיקף של 347 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-500 עובדים ברחבי העולם, כ-150 יותר בהשוואה למועד הגיוס הקודם, והיא מתכוונת לגייס עוד השנה כ-200 עובדים נוספים, כמחציתם למרכז הפיתוח בישראל המונה כ-150 איש. מטה החברה ממוקם במאונטיין ויו קליפורניה.

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה Tiger Global, שהצטרפה כמשקיעה חדשה בחברה. בסיבוב השתתפו משקיע חדש נוסף - קרן Vision Fund 2 של סופטבנק, והמשקיעה הקיימת TCV. בין המשקיעים הקיימים בחברה, Bain, גולדמן זאקס, ויולה ו-Dell Technologies Capital.

על פי הודעת החברה, "טייגר וסופטבנק ו-TCV השקיעו 200 מיליון דולר נוספים ברכישת מניות של החברה בעסקת סקונדרי (רכישה מבעל מניות קיים, א"ב)".

מאז הגיוס הקודם הוסיפה רדיס את הלקוחות הבאים: ג'וניפר נטוורקס, בל קנדה, יונייטד איירליינס, בל קנדה, Verifone ,CVS ,Allstate ו-Dick’s Sporting Goods.

החברה מוגדרת בריבוע הקסם של גרטנר כמאתגרת שוק, לצד חברת Snowflake האמריקאית שהכנסותיה קרובות לכ-600 מיליון דולר ונסחרת בנאסדא"ק לפי שווי של כ-57 מיליארד דולר.

לצד הגיוס החברה דיווחה על ביצועיה: גידול ממוצע (CAGR) של 54% בהכנסות בכל אחת משלוש השנים האחרונות; יותר מ-8,000 לקוחות משלמים, ובהם מעל 30% מחברות פורצ'ן 100, שותפות אסטרטגית עם מיקרוסופט, וצירוף יכולות רדיס לאבס למוצר אז'ור Cache.

לשאלת גלובס על כוונות החברה בתחום המיזוגים והרכישות השיבה החברה כי היא "מתכננת הנפקה ציבורית".