היועמ"ש החליט להעמיד לדין את חנין זועבי בגין עבירות זיוף ומרמה

חברת הכנסת לשעבר נחקרה יחד עם כ-35 חשודים נוספים בחשד לביצוע עבירות זיוף ומרמה בקשר למסמכי דיווח של מפלגת בל"ד שהוגשו למבקר המדינה

חנין זועבי / צילום: יאיר שגיא
חנין זועבי / צילום: יאיר שגיא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להעמיד לדין את חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי, בגין עבירות זיוף ומרמה, וזאת לאחר שדחה את הטענות שהעלו עורכי דינה בשימוע.

זועבי נחקרה יחד עם כ-35 חשודים נוספים, ובהם נושאי משרה בכירים בשעתו במפלגת בל"ד, בחשד לביצוע עבירות זיוף ומרמה בקשר למסמכי דיווח של מפלגת בל"ד שהוגשו למבקר המדינה, בשתי מערכות בחירות, הכלליות והמקומיות, שהתקיימו בשנת 2013.

עוד החליט היועץ המשפטי לממשלה, שלמרות שחומר הראיות מלמד על כך שבכירי מפלגת בל"ד דאז ביצעו לכאורה עבירות פליליות בקשר לפעילותה הכלכלית של המפלגה, אין מקום להעמיד את המפלגה לדין פלילי, משום שלא התקיימו נסיבות מובהקות, ייחודיות וחריגות המצדיקות העמדה לדין של מפלגה.

עוה"ד עמית חדד, חסן ג'בארין, נמיר אדלבי, נאיל זחאלקה, סתיו סער, נועה מילשטיין, אירית באומהורן וחאלד תיתי המייצגים את מפלגת בל"ד והמעורבים בפרשה מסרו: "עמדתנו ביחס למפלגת בל"ד נשמעה במסגרת שתי ישיבות שימוע, והתקבלה במלואה על ידי היועץ המשפטי לממשלה. ההחלטה שלא להגיש כתב אישום תקדימי נגד המפלגה מהווה סימן דרך חשוב ומנע עיוות דין היסטורי.

"טענותינו היו פשוטות - מפלגה איננה גוף שניתן להעמידו לדין, לא במישור הדמוקרטי, לא במישור החוקתי ולא במישור החוקי. מפלגה היא ביטוי גשמי של רעיונות פוליטיים ואין שום מקום או הצדקה להעמידה לדין. מפלגה והרעיונות שהיא מייצגת צריכים לעמוד למבחן הציבור בבחירות דמוקרטיות ואין מקומה בין כותלי בית המשפט. וטוב שהיועמ״ש קיבל עמדה זו.

"באשר לשאר המעורבים בפרשה לרבות בעניין חנין זועבי אנחנו מקיימים הליך שימוע ומו״מ מול הפרקליטות (מחלקה כלכלית). ואין בהחלטת היועמש אשר נמסרה לנו לפני חודשים רבים בכדי לשנות זאת. בעניין זה תימסר הודעה מפורטת בנפרד ככל שיהיו התפתחויות חדשות".

***חזקת החפות. גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגד חנין זועבי היא כופרת במיוחס לה ועומדת לה חזקת החפות