פרשת האי-סדרים בבזק בינלאומי: בכירים לשעבר מסרבים להחזיר את הבונוסים

בעקבות דרישת בזק בינלאומי להשבת בונוסים מחברי הנהלה לשעבר שניתנו על בסיס דוחות שגויים, חלקם התאגדו לקראת מאבק משפטי • גם מנכ"ל החברה לשעבר מוטי אלמליח מסרב להשיב את הבונוסים ונערך למאבק • הפרשה נחשפה לראשונה בגלובס

גיל שרון / צילום: איל מרגולין
גיל שרון / צילום: איל מרגולין

חברי הנהלה בבזק בינלאומי לשעבר, שנדרשו להחזיר בונוסים שקיבלו, מסרבים להחזיר אותם וצפויים לנהל מאבק משפטי במקרה שיידרשו לכך. לגלובס נודע כי חברי הנהלה לשעבר אלה התאגדו ושכרו עורך דין שפועל בשמם, וזאת במקרה שהנושא יגיע לערכאות משפטיות.

בשבוע שעבר פרסמנו על הדרישה להשבה של בונוסים במיליוני שקלים בודדים במצטבר שקיבלו חברי הנהלת בזק בינלאומי לשעבר, וביניהם גם המנכ"ל מוטי אלמליח, שנדרש להחזיר סכום של 1.2 מיליון שקל, וזאת בעקבות התקלה החשבונאית שהתגלתה בדוחות החברה בסוף שנה שעברה, אשר הביאה אותה לשערך מחדש את דוחותיה משנת 2017 והלאה, ותוך כדי כך הביאה למחיקות חשבונאיות והפסדים של מאות מיליוני שקלים לחברה.

האירוע החשבונאי החמור, שהביא כאמור לשינוי בתוצאות הכספיות, גרם לכך שחברי הנהלת בזק בינלאומי באותן שנים קיבלו את הבונוסים על בסיס תוצאות שגויות, ולכן הם נדרשים להחזירם כעת. מדובר בסכומים של מאות אלפי שקלים לסמנכ"לים לשעבר, וכאמור אין בכוונתם להיענות לבקשה. על הבונוסים כבר שולם מס היות והם הוענקו דרך המשכורת שקבלו ולכן בפועל מדובר בסכומים יותר נמוכים שיידרשו להשיב.

בזק בינלאומי שכרה משרד עורכי דין חיצוני שמנהל את המהלך מול חברי ההנהלה, והוא לא נעשה מתוך החברה, היות שבמחלקה המשפטית של החברה חלק מהבכירים נדרשים גם כן להחזר בונוסים, אם כי בסכומים נמוכים יחסית.

כרגע מדובר בבקשה שהופנתה לאותם סמנכ"לים בתהליך שהוא מעין שימוע, ובו הם מתבקשים להשיב לדרישה להשבת הכסף. לאור ההתנגדות מצדם, לבזק בינלאומי ככל הנראה לא תהיה ברירה אלא להגיש נגדם תביעות משפטיות להשבת הכסף או לפחות את חלקו.

מנגד, יש המעריכים כי בזק בינלאומי לא תרצה להיגרר לתביעות משפטיות שיכולות להיסחב לאורך שנים, על כל המשתמע מפומביות הדיון, ולכן תנסה להגיע לפשרה - לפחות עם חלקם.

חברי הנהלת בזק בינלאומי לשעבר טוענים כי השגיאה שנעשתה בדוחות אינה בתחום אחריותם, וכי הם קיבלו את הבונוסים עבור תוצאות פעולותיהם באופן ישיר. כך למשל, אם סמנכ"ל כלשהו קיבל בונוס על הגדלת המכירות, נטען, אין לכך קשר לתקלה החשבונאית.