"כל עורך וכתב שרציתי לגייס, הייתי צריך לקבל אישור אם זה מתאים לביבי"

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, ממשיך להעיד גם היום בפרשה 4000 • במהלך עדותו הושמעה שיחה שערך ב-2017 עם מנכ"לית בזק דאז סטלה הנדלר, בה הוא מזהיר כי בסוף תיפתח חקירת משטרה בעניין הסיקור המוטה לטובת נתניהו, ואומר: "אנחנו נמצאים במקום מאוד מסוכן"

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר / צילום: יונתן בלום
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר / צילום: יונתן בלום

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, ממשיך להעיד גם היום (ד') בבית המשפט המחוזי בירושלים בפרשה 4000, במסגרת תיקי נתניהו. ישועה מתאר את מסכת הלחצים שהופעלה עליו לטענתו על-מנת להטות את הסיקור באתר וואלה לטובת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד מתחריו, על רקע התועלת הכלכלית של קבוצת בזק מול נתניהו כרגולטור.

בתחילת עדותו של ישועה היום, הושמעה לו שיחה מינואר 2017 שערך עם מנכ"לית בזק דאז, סטלה הנדלר. בשיחה נשמע ישועה מזהיר את הנדלר כי בסוף תיפתח חקירת משטרה, ואומר כי יום אחד שאול אלוביץ', בעלי בזק ואתר וואלה, יודה לו על כך שהוא מתנגד להמשיך להטות את הסיקור בעניינו של נתניהו.

בשיחה נשמע ישועה אומר: "אנחנו נמצאים במקום מאוד מסוכן. אנחנו נצטער על כל דקה ועל כל שטות"; והנדלר עונה לו: "אני מבינה את זה... אז זה טירוף שלא נעשה את זה". לדברי ישועה, הנדלר חששה שבזק תיפגע משפטית בעקבות ההתנהלות של וואלה.

ישועה סיפר ‏בעדותו: "היו כמה פעמים שהנדלר נזפה בי כשהגעתי לפגישה עם שאול (אלוביץ'), והיא אמרה לי בנוכחותו שאנחנו עשינו נזק לבזק עם כתבה שלילית פלונית על ביבי שהעלינו".

במהלך העדות הוצגה הודעת ‏וואטסאפ שנשלחה לישועה על-ידי אור אלוביץ', בנם של שאול ואיריס אלוביץ', בפברואר 2017, אחרי פרסום כתבה שלילית על נתניהו באתר וואלה. בהודעה כתב אור אלוביץ': "אני מבין שהתקבלה החלטה אצלכם שנחזיר את כספי יד2 בריבית דריבית".

‏ישועה סיפר בהקשר זה כי אחרי דצמבר 2016, כשהוא סירב להמשיך עם הסיקור המוטה לטובת נתניהו, אור אלוביץ' פנה אליו אחרי ישיבת דירקטוריון ונזף בו "על כך שהתרנו כל רסן ואנחנו גורמים לבזק נזק".

עוד סיפר ישועה: "סמוך לאחר המינוי של טלי בן עובדיה לתפקיד עורכת ראשית (של אתר וואלה), נמצאה אמירה שלה נגד שרה נתניהו, אז שאול אמר לי שהיא לא יכולה להישאר בתפקיד שלה כעורכת ראשית, כי היינו צריכים לעשות כתבות חיוביות על נתניהו בתקופת הבחירות, אז נאמר לי או לפטר אותה או להזיז אותה לתקופת הבחירות.

"לאחר מכן, כל עורך וכתב משמעותי שרציתי לגייס, הייתי צריך לקבל אישור של שאול או איריס אם זה מתאים מצד ביבי. בהמשך הייתי מקבל אישור מניר חפץ או מרן ברץ, אם העיתונאי נוח לביבי.  שאול אמר לי שצריך להיפטר מינון מגל, ובאמת הראיתי לו את הדרך החוצה, והוא התפטר".

בשלב זה שאלה עו"ד יהודית תירוש מצוות התביעה: "אבל אם רצו איזון, ינון מגל ימני". ישועה השיב: "זה לא קשור לדעות פוליטיות. מגל לא צייתן לבקשות על ביבי".

המטרה בשאלה של התובעת תירוש היא לסתור את קו ההגנה של אלוביץ' (ובעקיפין של נתניהו) שלא מדובר בהטיית סיקור לטובת נתניהו הרגולטור, אלא בניסיון להפוך את האתר ליותר מאוזן ומגוון פוליטית. 

לדברי ישועה, "‏כשרציתי להחזיר את אבירם אלעד (לשעבר עורך וואלה) אחרי שהוא התפטר בגלל הטיית הסיקור, אמרתי לשאול ואיריס: 'הוא סגן אלוף בדובדבן. הוא מלח הארץ, הוא ימני ויציית. הוא רץ על הג'בלאות, אין מצב שהוא שמאלני'. ככה ניסיתי להכשיר אותו. האמת ששיקרתי להם, הוא לא באמת ימני".

לדבריו, "אני נלחמתי להביא את טלי בן עובדיה במשך שלושה חודשים, ואז אחרי כמה שבועות אני נאלץ להעזיב אותה ולשלם לה מאות אלפי שקלים - אני אשכח דבר כזה?

"רציתי להביא את ערן טיפנברון כי נמאס לי לנהל את הסיקור המוטה. הוא הגיע מניהול אתר ynet, והוא יודע איך לנהל את הסיקור המוטה לטובת המו"ל בלי בעיות והתנגדויות, כי ככה עובדים הדברים ב-ynet. ניר חפץ היה מאוד נלהב להביא אותו כעורך האתר".

 *** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו והזוג שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.