האפליקציה של ח"כ לשעבר דדי צוקר מוטמעת במכוניות פורד

האפליקציה של הסטארט-אפ מאפו משבצת במפת הניווט נקודות ציון תרבותיות הלקוחות מספרים, סרטים ושירים • צוקר: "מבחינתנו יש פה הסכם אחד שפותח אותנו בבת-אחת ל-6.2 מיליון רכבים"

מתוך האפליקציה מאפו למכוניות פורד / צילום: יח"צ מאפו
מתוך האפליקציה מאפו למכוניות פורד / צילום: יח"צ מאפו

ענקית הרכב האמריקאית פורד מטמיעה את האפליקציה של הסטארט-אפ הישראלי מאפו (Mappo) במערכות המולטימדיה במכוניותיה. האפליקציה שמספקת מידע על נקודות ציון בעלות הקשרים תרבותיים תהיה זמינה להורדה לרכבים בהם מותקנות מערכות SYNC 3 ו-SYNC 4 באמצעות חנות האפליקציות של פורד, שכוללת שורת יישומי בידור ומידע.

מאפו הוקמה ב-2016 על ידי דדי צוקר, לשעבר ח"כ רצ ומרצ, שאחרי הפרישה מהפוליטיקה פנה ליזמות טכנולוגיה וזהו הסטארט-אפ הרביעי שלו. מאפו גייסה עד היום 3.5 מיליון דולר ומעסיקה כ-20 עובדים, חמישה מהם בשכם והשאר בישראל. האפליקציה של החברה, שזמינה בחנויות האפליקציות של אפל ואנדרואיד, משבצת במפת הניווט הדיגיטלית נקודות ציון תרבותיות הלקוחות מספרים, סרטים, שירים ואירועים היסטוריים, כדי להעשיר את החוויה של מטיילים בדרך.

דדי צוקר, לשעבר ח"כ רצ ומרצ / צילום: יח"צ מאפו
 דדי צוקר, לשעבר ח"כ רצ ומרצ / צילום: יח"צ מאפו

האפליקציה ממירה את הטקסט מתוך סרטים וספרים אוטומטית לנקודות ציון, מה שמאפשר למשל לעקוב אחרי מסלול הריצה של רוקי ברחובות פילדלפיה או לבקר באתרים בלונדון המוזכרים בספרי שרלוק הולמס. בסך הכל מאגדת האפליקציה 30 אלף נקודות ציון כאלו, כאשר המאגר העיקרי הוא עבור ערים גדולות בארה"ב.

הקשר הראשון של מאפו עם פורד נוצר ב-2018, כאשר החברה הייתה אחת הזוכות בתחרות הסטארט-אפים השנתית של ענקית הרכב בישראל. "באותו הזמן נשארנו בלי כסף ומצבת העובדים מנתה פחות או יותר רק אותי. בועז הרטל (המנהל הטכני של מרכז החדשנות של פורד בישראל - א"ד) בכל זה ראה את מה שאנחנו עושים וחשב שיש בזה משהו. בהתחלה לא הבנתי את החיבור האפשרי ביננו לבין חברת רכב, כי אנחנו בכלל פנינו במקור לשוק של תיירים ומבקרים, אבל בועז עודד אותי לבדוק אותו".

לדברי צוקר, החתימה על ההסכם עם פורד הגיעה בסוף תהליך ארוך של משא ומתן ותקשורת מול פורד אירופה וארה"ב, בתיווך מרכז החדשנות של החברה בישראל. "הכניסה לפורד דרשה הרבה נדנודים ורדיפה, אבל למזלנו הם אהבו את הטכנולוגיה שלנו ואחרי יותר משנה של אינטראקציה זה הצליח", אומר צוקר.

"כיום חברות רכב מחפשות לייחד עצמן על ידי חוויית לקוח שונה שתציע משהו מחוץ לקופסה, וזה בדיוק מה שמביאה מאפו", אומר הרטל. "כשגרתי בארה"ב הייתי נוסע מרחקים עצומים ברכב ותמיד תהייתי האם יש סביבי מקומות מעניינים, לכן כששמעתי על מאפו חשבתי שיש פה משהו אחר ופטנט מפתיע. אני שמח שמאפו נכנסה לפורד דרך מרכז החדשנות בישראל ותהיה זמינה במיליוני רכבים של פורד בעולם".

בועז הרטל, המנהל הטכני של מרכז החדשנות של פורד בישראל / צילום: יח"צ מאפו
 בועז הרטל, המנהל הטכני של מרכז החדשנות של פורד בישראל / צילום: יח"צ מאפו

ההסכם עם פורד ילווה בקמפיין עולמי על שיתוף הפעולה של חברת הרכב עם מאפו. "מבחינתנו יש פה הסכם אחד שפותח אותנו בבת-אחת ל-6.2 מיליון רכבים", אומר צוקר.

"אנשים אוהבים לספר לחבריהם על מקומות מעניינים הלקוחים מספרים, סרטים או שירים וכעת הם יכולים לשתף את תשוקתם עם העולם באמצעות מאפו", מסר סטיוארט טיילור מנהל עולמי ב- Ford Enterprise Connectivity. "מאפו יכולה להיות לעזר רב במיוחד על רקע המגיפה העולמית, תקופה בה אנשים מחפשים הנאות קצרות או גיחות החוצה לבילוי תוך שהם שומרים על הנחיות הבריאות והבטיחות".