קרדן נדל"ן | בלעדי

בונה על המטרו ועל הגדלת זכויות: קרדן נדל"ן נכנסת לפרויקט פינוי־בינוי בפתח תקווה

קרדן נדל"ן וחברת מנור התחדשות עירונית יקדמו פרויקט פינוי־בינוי בשכונת רמת ורבר בפתח תקווה • בחברה מעריכים כי הקרבה לתחנת מטרו מתוכננת בקו M2 תאפשר להגדיל את זכויות הבנייה במתחם • צפי ההכנסות ממכירת דירות נאמד ב-760 מיליון שקל

עמוס דבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן / צילום: איל יצהר, גלובס
עמוס דבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת קרדן נדל"ן חתמה על הסכם במסגרתו תיכנס לשותפות עם חברת מנור התחדשות עירונית, לצורך קידום פרויקט פינוי-בינוי בשכונת רמת ורבר בפתח תקווה, בסמיכות לתחנת מטרו מתוכננת בקו M2.

במסגרת הפרויקט ייהרסו מעל 120 דירות ישנות בבניינים בני שלוש-ארבע קומות, ובמקומן יבנו למעלה מ-500 יחידות דיור. היקף ההשקעה בפרויקט מוערך ב-585 מיליון שקל. צפי ההכנסות ממכירת דירות נאמד ב-760 מיליון שקל.

שכונת רמת ורבר, ששטחה הוא כ-560 דונם, ממוקמת במרכז העיר פתח תקווה, במתחם הרחובות ז'בוטינסקי מצפון, ארלוזורוב מדרום, טרומפלדור ואהרון יחבוב ממזרח וציר קפלן ממערב. היא סמוכה לאזורי התעשייה קריית אריה ורמת סיב וכן למתחם רפואי רבין (בי"ח בלינסון). מדובר בשכונה ותיקה, שהוקמה בין אמצע שנות ה-50 לשנות ה-70.

תוכנית המתאר להתחדשות השכונה, שאושרה להפקדה בחודש מאי 2020, מציעה תוספת של 3,420 יחידות דיור במתחמי פינוי-בינוי ועוד 300 במסגרת תמ"א 38. התוכנית מציעה תוספת של 20,550 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. 15,440 מ"ר לאורך ציר ז'בוטינסקי, 1,350 מ"ר לאורך רחוב יחבוב ו-38,000 מ"ר לאורך ציר ארלוזרוב.

על פי תוכנית המתאר הקיימת לשכונה, ניתן יהיה לבנות מגדלים בני כ-30 קומות לאורך רחוב ארלוזרוב וכן בנייה מרקמית לאורך הרחובות כצנלסון ובורוכוב. ואולם, בקרדן מאמינים כי בשל הצמידות לתחנת המטרו, בפינת הרחובות טרומפלדור וארלוזרוב, ניתן יהיה להגדיל את זכויות הבנייה במתחם בצורה משמעותית. במילים אחרות, בקרדן מתכוונים לגבש תוכנית בניין עיר חדשה, שתציע זכויות בנייה מוגדלות.

עמוס דבוש, מנכ"ל חברת קרדן נדל"ן אמר, כי "רשויות התכנון אמרו שייתנו משנה תוקף לפרויקטים שיושבים על צירי הסעת המונים וישאפו להגדיל שם את הזכויות, כדי שתהיה עדיפות ליזמים, קבלנים וגם לבעלי הדירות לפתח את המקומות האלה. ברמה האישית אני חושב שהסיכוי לקבל זכויות בנייה עודפות במקום כזה, גדול יותר מאשר במקום אחר".

בהתייחס לחששות שהועלו לאחרונה ביחס להשפעת תכנון המטרו על הנדל"ן, דבוש הוסיף: "לרוב האנשים יש קושי להסתכל בראייה ארוכת טווח ולהבין איזה שינויים עשויים לקרות עוד 10-20 שנה. כשאתה מסתכל על כמות האוכלוסייה שתצטרך לחיות במטרופולין גוש דן אתה מבין לאיזה צפיפות אנחנו הולכים. לאמצעי תחבורת המונים, וכך זה במקומות אחרים בעולם, יש משמעות מאד גדולה על ההתפתחות. זה לא דבר שניתן לעצור. פתח תקווה נמצאת במיקום אסטרטגי, אם לא תהיה שם מערכת הסעת המונים לא תהיה לה אפשרות להתפתח מבחינת גידול באוכלוסייה והצערת האוכלוסייה. אני רואה בכל הפרויקטים שיושבים על קו המטרו חשיבות עצומה, ולכן אני משקיע בהם".