דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות באזור דמשק, טיל נ"מ התפוצץ בגבול לבנון

לפי כלי תקשורת במדינה, מערכות ההגנה האווירית הופעלו ויירטו כמה טילים • בטלוויזיה הרשמית נטען כי המטוסים הגיעו מכיוון רמת הגולן ולבנון, וארבעה חיילים נפצעו • תושבים תיעדו פיצוצים עזים בשמי רמת הגולן

סוריה / צילום: Associated Press
סוריה / צילום: Associated Press

ישראל תקפה מטרות באזור דמשק - כך דיווחו הלילה כלי תקשורת רשמיים במדינה. לפי הדיווחים, מערכות ההגנה האווירית יירטו כמה טילים. בסוכנות הידיעות הלבנונית אל-מנאר נטען כי טיל נ"מ שוגר לעבר מטוס צה"ל והתפוצץ בגבול ישראל-לבנון. לאחר מכן, כלי תקשורת בלבנון העלו תמונות של שרידי הטיל מאזור הכפר חולא שבדרום המדינה.

בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דווח כי ארבעה חיילים נפצעו בתקיפה ונזק נגרם לרכוש, ובטלוויזיה הרשמית הוסיפו כי כלי הטיס הגיעו מכיוון לבנון ורמת הגולן. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ישראל תקפה יעדים צבאיים. תושבי לבנון, דמשק וסביבתה ורמת הגולן תיעדו פיצוצים עזים בשמיים. 

 

 הדיווחים באים ברקע הגברת המאמץ הישראלי לבלום את ההתבססות של איראן בסוריה, שכללו תקיפת מטרות שונות הקשורות לטהראן. בירושלים ממעטים להתייחס לדיווחים ספציפיים, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי מרבים לחזור על הקו שלפיו ישראל תפעל לסיכול הפעילות של איראן מעבר לגבול.

התקיפה האחרונה בסוריה התרחשה לפי דיווחים לפני כשלושה שבועות, אז מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשל "תוקפנות ישראלית". בסאנ"א דווח כי יורטו כמה טילים בשמי הבירה. מקור צבאי סורי שצוטט על ידי התקשורת הרשמית אמר כי הטילים שוגרו מאזור הגדול, וטען כי "רובם יורטו".

הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי ישראל תקפה שני מחסני תחמושת של מיליציות הפרו-איראניות בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.