בטוויטר לוטשים עיניים לרשת החברתית הלוהטת של הרשת

עפ"י דיווחים שונים, בטוויטר הביעו עניין ברכישת קלאבהאוס תמורת 4 מיליארד דולר • זאת, למרות שבטוויטר השיקו רק לאחרונה שירות שאמור להתחרות ברשת החברתית הפופולרית שהושקה בשנה שעברה

מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: Shutterstock, Frederic Legrand - COMEO
מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: Shutterstock, Frederic Legrand - COMEO

מגפת הקורונה השאירה את כולנו בבית בזמן סגרים ארוכים ובזמן בידודים, מה שהוביל אנשים רבים לחפש מה לעשות בשעות הפנאי החדשות והרבות. אחת המגמות שהתפתחו בשנה האחרונה הייתה הרשת החברתית קלאבהאוס, רשת חברתית מבוססת שמע - בה מצטרפים לשיחות מסוגים שונים, כמו פאנל או שיחה פתוחה.

על פי דיווחים באתר בלומברג, טוויטר ניהלה מגעים מול קלאבהאוס על מנת לרכוש אותה בשווי של 4 מיליארד דולר. לא ברור איזה צד פנה לאחר, אך לבסוף השיחות בין הצדדים נעצרו בלי שום סיבה ברורה. נוסף על כך, בבלומברג עוד דווח כי בקלאבהאוס מעוניינים לבצע סבב גיוס בשווי דומה - 4 מיליארד דולר.

צריך לתהות מדוע טוויטר מעוניינת לרכוש את קלאבהאוס, שכן רק בתקופה האחרונה השיקה בעצמה את שירות Spaces - השירות של טוויטר שנועד להתחרות בקלאבהאוס. ישנה אפשרות שטוויטר חוששת מקלאבהאוס, והיא מעוניינת לרכוש אותה כדי למנוע תחרות ולקחת את המותג ורשימת המשתמשים.

הרשת החברתית קלאבהאוס הושקה במרץ בשנה שעברה, ועל פי דיווחים יש לה כיום יותר מ-10 מיליון משתמשים. באפליקציה, כמו בכל רשת חברתית, אפשר לעקוב אחרי אנשים או אחרי תחומי עניין, ואז להצטרף לשיחות בנושאים הרלוונטיים. האפליקציה זמינה רק למשתמשי אפל כיום, והצטרפות אליה מתאפשרת רק על ידי הזמנה מראש.

שני הצדדים החליטו שלא להגיב לבלומברג.