עובדי בזק בינלאומי מפגינים מול ביתו של גיל שרון: "מדיניות של הסתרה"

העובדים מוחים על כוונת בזק למזג בין בזק בינלאומי ו-yes, מהלך שלטענתם יפגע בהם דרמטית • לפני כשבועיים הוכרז סכסוך עבודה בחברה

עובדי בזק בינלאומי מפגינים ליד ביתו של גיל שרון / צילום: יחסי ציבור ועד בזק בינלאומי
עובדי בזק בינלאומי מפגינים ליד ביתו של גיל שרון / צילום: יחסי ציבור ועד בזק בינלאומי

עובדי בזק בינלאומי מפגינים בשעה זו מול ביתו של יו"ר בזק גיל שרון ברמת אביב בת"א. זאת בעקבות הכוונה למיזוג בין בזק בינלאומי ו-yes ופיצול החטיבה העסקית, מבלי שהמהלכים מתואמים עם העובדים. לטענת ועד העובדים, השינויים הללו "צפויים לפגוע דרמטית בכ-1,300 עובדי החברה". לפני כשבועיים הוכרז סכסוך עבודה בחברה על רקע מיזוג זה.

מטעם הוועד נמסר כי "במסגרת צעדי המחאה של העובדים, במוקדי החברה ממעטים להציע ללקוחות את חבילת הטריפל עם פלאפון ו-yes, טכנאי השטח לא מוכרים כרטיסי סים של פלאפון, ולא מתקיימים שיתופי פעולה או השקת מוצרים של החברות הבנות. כמו כן, לא נערכות ישיבות משותפות עם החברות הבנות בענייני טכנולוגיה ולא מקודמים פיתוחים הקשורים לחברות הבנות. מוקדי החברה, הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות עסקיים, לא מעבירים פרטי לקוחות שיצרו קשר לפלאפון ו-yes".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי מסר כי "רבותיי, ההיסטוריה חוזרת: יו"ר בזק, גיל שרון, המנכ"ל המנותק עם המעלית הפרטית במשרדי החברה, זה שניסה לשבור את התארגנות עובדיו בפלאפון והורה לגרור את רכבי העובדים השובתים, כאן כדי לנסות לחסל חברה טובה ו-1,300 משפחות. אנחנו כאן ונהיה כאן כדי להזכיר ליו"ר המנותק שכמו שלא נתנו לו לשבור את התאגדות העובדים, כך לא נאפשר לו להרוס משפחות".

יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא מסרה כי "הנהלת החברה נוקטת מדיניות של הסתרה וחוסר יושרה במגעים איתנו. ההנהלה יודעת שאנו פתוחים לקיום דיון ענייני, אך לצערי בוחרת לנקוט בצעדים חד-צדדיים במקום בהידברות עם העובדים, ופוגעת מדי יום בחברה ובעובדים. לכן יצאנו היום להפגין כדי להבהיר לדירקטוריון החברה ולגיל שרון, העומד בראשו, שלא ניתן יד לכל מתווה שיפרק את בזק בינלאומי ויפגע בכ-1,300 עובדי החברה המסורים ובני משפחותיהם. מקום עבודתנו אינו הפקר, וכפי שהוכחנו בעבר לא נהסס לנקוט בכל האמצעים והכלים שברשותנו, לרבות צעדים ארגוניים מרחיקי לכת, על מנת להיאבק בתוכניות ההנהלה. הפגנות, עיצומים וסכסוך עבודה הם רק ההתחלה. נמשיך להיאבק על עתידה של בזק בינלאומי ונגד הפגיעה המתמשכת בעובדי החברה המסורים".