אבישי בן חיים הושעה מחדשות 13 לאחר שתמך בציוץ של יאיר נתניהו נגד הערוץ

העיתונאי אבישי בן חיים הושעה עד יום ראשון הקרוב לאחר שעשה לייק ולא התנער מציוץ של בנו של ראש הממשלה, שבו התייחס לחדשות 13 כ"ערוץ תועבה"

אבישי בן חיים / צילום: אביב חופי
אבישי בן חיים / צילום: אביב חופי

העיתונאי אבישי בן חיים הושעה ביום רביעי האחרון מחדשות 13 עד יום ראשון הקרוב, זאת לאחר שסימן בלייק ציוץ של יאיר נתניהו שכינה את חדשות 13 ואת עמיתיהם בחדשות 12 כ"ערוצי התועבה".

יאיר נתניהו ציין את בן חיים כיוצא דופן בערוצים אלה וכמי שהימין חייב לו תודה. בן חיים התעלם בתגובתו מהכינוי הבוטה שהופנה למקום עבודתו, וענה בציוץ שהחמיא לאביו של יאיר, בנימין נתניהו, ולפועלו.

בחדשות 13 לא אהבו את ההתעלמות של בן חיים מהכינוי הבוטה ששוגר (ולא בפעם הראשונה) למקום עבודתו, והחליטו להשעות אותו. בפועל מדובר בהשעיה של יומיים, שכן בן חיים שומר שבת.

בטוויטר לא נותרו אדישים להחלטה בחדשות 13, וסביב ההשעיה החל להתנהל ויכוח סוער: העיתונאי עמית סגל מחדשות 12 צייץ בתגובה כי "ההשעיה של אבישי בן חיים מעבודתו בגלל ציוץ בחשבונו האישי - פגיעה חמורה בחופש הביטוי, חמורה לאין שיעור מכל הפגיעות המדומיינות שנגדם 'עמיתיו' למקצוע בערוץ נוהגים לצעוק בדרך-כלל. שיתביישו הם, ושיתביישו הערוץ שלהם".

על כך השיב לו העיתונאי ציון נאנוס מחדשות 12: "עמית, להסכים ואפילו לומר תודה לציוץ הקובע כי מקום העבודה שלך הוא 'ערוץ תועבה' זאת לא הבעת דעה, זאת יריקה לבאר שממנה אתה מתפרנס. זה לא היה עובר בשום מקום עבודה. גם לא בכלי תקשורת".