הפתרון למצוקת הדיור בקליפורניה: שכונה שלמה מודפסת בתלת-ממד

חברת Mighty Buildings הודיעה כי תחל בקרוב להקים שכונה עם 15 בתים מודפסים בקליפורניה. כך זה עובד • חדשנות בנדל"ן, פרויקט מיוחד

בית שיוקם בשכונה בעיר רנצ'ו מיראז' / צילום: Reuters, TNS/ABACA
בית שיוקם בשכונה בעיר רנצ'ו מיראז' / צילום: Reuters, TNS/ABACA

בפברואר האחרון הודיעה חברת Mighty Buildings שהצליחה לגייס 40 מיליון דולר לטובת פיתוח מבני מגורים שיודפסו במדפסות תלת-ממד. במקביל התפרסם כי בקרוב תוקם בקליפורניה, כשיתוף פעולה של החברות Mighty Buildings
ו-Palari, שכונה ובה 15 בתים צמודי קרקע שיודפסו במדפסות תלת-ממד.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

משווקי הפרויקט טוענים שמדובר בפיתוח מהיר וחסכוני שעשוי להקל במקצת על מצוקת הדיור הגדולה של קליפורניה, שתגיע בשנת 2025 לקרוב ל-2.5 מיליון יחידות דיור.
שתי החברות מפתחות כבר כמה שנים דגמים שונים של בנייה מתועשת המיוצרת במדפסות תלת-ממד. המודל הבסיסי ביותר שהן מציעות למכירה הוא סטודיו בשטח 35 מ"ר, הכולל גם מטבחון עם מקרר ומדיח כלים, וחדר אמבטיה עם מכונה ומייבש כביסה. המודל המתקדם ביותר הוא בית דו-קומתי בשטח של כ-100 מ"ר, הכולל שני חדרי שינה ושני חדרי אמבטיה. על גג המבנים יש פאנלים סולאריים והם עומדים בכללי תקינה ירוקה. משך הייצור של היחידה הקטנה ביותר הוא כ-24 שעות בלבד.

הדפסה במדפסת תלת-ממד, ללא צורך בקונסטרוקציה / צילום: Reuters, TNS/ABACA
 הדפסה במדפסת תלת-ממד, ללא צורך בקונסטרוקציה / צילום: Reuters, TNS/ABACA

הבנייה:

אתר האינטרנט של חברת Mighty Buildings מתאר את תהליך הקמת מבנה מוכן כפשוט יחסית: הרוכש צריך כמובן שתהיה ברשותו קרקע, עליו לשלם 1,000 דולרים כתשלום ראשוני לצורך קבלת הצעת מחיר ובדיקת ישימות, אחר כך עליו לשלם 15 אלף דולר לעיצוב ותכנון, השלב הבא, שאורך כחודשיים מקסימום, הוא שלב הייצור, ואז עוד חודש אחד של ההקמה.

אופן הייצור של המבנים מעניין וכולל שילוב של הדפסת נפח המבנה כיחידה אחת מונוליטית במדפסת תלת-ממד, ללא צורך בהכנת קונסטרוקציה נפרדת. חדרי האמבטיה מוכנים לחוד ומורכבים בנפרד. כאמור, המבנים, שמודפסים כיחידה מונוליטית, ניתנים ליישום בכל מקום שבו יש היתר.

האדריכלים:

משרד EYRC (Ehrlich Yanai Rhee Chaney) פועל בלוס אנג’לס ובסן פרנסיסקו. על פי אתר המשרד, נקודת המוצא המוצהרת של האדריכלים היא "הומניסטית", וזה אומר יצירה של ארכיטקטורה שהם מגדירים כ"מודרניזם מולטיקולטורלי". בפרקטיקה הם בונים מגוון רחב של מבנים. החל מבתים צמודי קרקע ועד מוסדות ציבור כמו בתי משפט ומבנים אוניברסיטאיים.

המחירים:

מחירי הבתים נעים בין 350 אלף דולר לבית בשטח 80 מ"ר ל-420,500 דולר לבית בשטח 133 מ"ר. המחירים האלה נמוכים באופן משמעותי מבתים דומים באזור המפרץ, שמחירם הממוצע מגיע למיליון דולר. מחירי בתים בשכונות החדשות ב-Rancho Mirage וב-Coachella Valle נעים בין 595 אלף דולר ל-950 אלף דולר.

בכתבה שהתפרסמה ב"גרדיאן" הסביר אחד ממקימי Mighty Buildings שהחברה מייעדת אותם לאנשי המעמד הבינוני, "המורים וכבאי האש", אלה שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות בקליפורניה בתים צמודי קרקע. 

אופן הייצור: הדפסה במדפסת תלת-ממד, ללא צורך בקונסטרוקציה

מחיר:  350 אלף דולר לבית בשטח 80 מ"ר

משך ההקמה: חודשים בודדים

משרד האדריכלים: EYRC