בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט; מניית עליבאבא זינקה ב-9.3%

הנאסד"ק איבד 0.4% • המסחר באירופה ננעל בירידות • מיקרוסופט רוכשת את חברת הבינה המלאכותית Nuance Communications ב-19.7 מיליארד דולר • אנבידיה השיקה מוצרים חדשים • אינטל ירדה ב-4%

סוחרים בוול סטריט / צילום: Associated Press, Colin Ziemer/New York Stock Exchange
סוחרים בוול סטריט / צילום: Associated Press, Colin Ziemer/New York Stock Exchange

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 


23:05

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה שלילית. נאסד"ק איבד 0.4%, דאו ג'ונס ירד ב-0.2% ו-S&P 500 ננעל ללא שינוי. 

אליבאבא עלתה ב-9.3%, Nuance זינקה ב-16%, טסלה הוסיפה 3.7% ואובר טיפסה ב-2.9%. אינטל איבדה 4.2%, אמריקן איירליינס ירדה ב-2.7% ובואינג ירדה ב-1.1%. 

מניית אנבידיה קפצה ב-5.6%. זאת לאחר ענקית שבבי הבינה המלאכותית השיקה הערב שורה של מוצרים חדשים בעולמות הדאטה סנטרים, המחקר והגיימינג.

21:05

המחסר בוול סטריט מתנהל במגמה אדומה. נאסד"ק ודאו ג'ונס מאבדים 0.4% ו-S&P 500 יורד ב-0.2%.

מחיר הנפט עולה ב-0.7%. 

מניית Nuance, שנרכשת על ידי מיקרוסופט, קופצת ב-16.3%, עליבאבא מוסיפה 9.3% וטסלה עולה ב-3.2%. בואינג יורדת ב-2%,  אמריקן איירליינס מאבדת 3.4%.

19:20

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בירידות. נאסד"ק מאבד 0.5% ו-S&P 500 ודאו ג'ונס יורדים ב-0.1%. המסחר באירופה ננעל בירידות. דאקס וקאק ירדו ב-0.1% ופוטסי ירד ב-0.4%. סטוקס 600 איבד 0.5%.

העליות בנפט התמתנו. כעת המחיר עולה ב-0.7%. 

מניית בואינג מובילה את הירידות בדאו ג'ונס עם ירידה של 2%. 

מניית אמריקן איירליינס מאבדת 4.1%. זאת לאחר שהחברה דיווחה כי היא צופה שההכנסות ברבעון הראשון יסתכמו ב-3.2 מיליארד דולר, ירידה של 66% לעומת הרבעון המקביל לפני תחילת הקורונה בשנת 2019. 

מניית טסלה עולה ב-3%. זאת בעקבות המלצה קניה שקיבלה מ-Canaccord Genuity. 

מניית אובר עולה ב-3.6%. זאת לאחר שהחברה דיווחה על שיא בהזמנות בחודש מרץ. 

מניית עליבאבא עולה ב-10% במסחר בניו יורק. זאת לאחר שהממשל הסיני הטיל על החברה קנס ענק בגובה של כ-2.8 מיליארד דולר.

18:15

מדדי המניות בניו יורק נסחרים בירידות קלות בהובלת הנאסד"ק שמאבד 0.5%. מנגד, מדד הפחד עולה ב-5.5%.

מנייתה של אמריקן איירליינס מאבדת 2.5%, אפל יורדת ב-1.3%, טסלה  בולטת בעליות נגד המגמה.

 הנפט מזנק ב-1% מעל לרמה של 59 דולר לחבית.

16:30

המסחר בארה"ב נפתח היום בירידות. נאסד"ק מאבד 0.3%, S&P 500 ודאו ג'ונס יורדים בכ-0.1%. באירופה המסחר מתנהל במגמה מעורבת, פוטסי יורד ב-0.3%, דאקס וקאק עולים בכ-0.1%. סטוקס 600 מאבד 0.3%.

חברת מיקרוסופט  הודיעה כי חתמה על עסקה עם חברת הבינה המלאכותית Nuance Communications ורכשה אותה ב-19.7 מיליארד דולר, כשמיקרוסופט תשלם 56 דולר עבור מניה. רכישה כזו תאפשר למיקרוסופט לפתח תכונות קוליות טובות יותר ממה שיש לה כיום. מניית מיקרוסופט נסחרת כעת ללא שינוי ואילו מניית Nuance מזנקת ב-18%.

הנפט מזנק ב-1.7% למחיר של 60.38 דולר.

14:47

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות.

מניית עליבאבא מזנקת ב-5.5% במסחר המוקדם, לאחר שהממשל הסיני הטיל על החברה קנס ענק בגובה של כ-2.8 מיליארד דולר.

שינויים בצמרת חברת הטכנולוגיה סרגון: המנכ"ל עירא פלטי יפרוש מתפקידו בחודש יולי הקרוב לאחר כ-16 שנה בתפקיד, ויוחלף על-ידי דורון ארזי. פלטי ימונה לתפקיד סגן יו"ר הדירקטוריון של סרגון. ארזי מכיר היטב את החברה - בעבר כיהן בה כסמנכ"ל כספים במשך כ-5 שנים ולאחר מכן גם תקופה קצרה כמשנה למנכ"ל.

12:10

ירידות קלות באירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט. הביטקוין נסחר 60,770 דולר.

אבי סלמה, מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss, מציין כי "המטבעות הקריפטוגרפיים תנודתיים ומשקיעים ישראלים רבים אשר צברו הון דרך השקעה באפיקים אלו מבינים שהם יכולים לבנות בצורה זו תיק השקעות מבוזר. אנחנו מאפשרים באמצעות תהליך מסודר ומפוקח תחת הרגולציה השווצריות את מימוש רווחי מטבעות הקריפטו אל מול המטבעות המסורתיים. ככל שהזמן חולף נכון לתקופה זו - נמשכת העלייה בהצטרפות משקיעים ואנו עשויים לראות עוד ועוד בנקים, גם בישראל, ממסדים את הנושא".

שי דתיקה מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX, אומר כי "אנו עדים להפיכתו של הביטקויין, לנכס לגיטימי בסל ההשקעות של חברות ציבוריות וקרנות חסכון לסוגיהן. במקביל, מתקדמת ההכרה הרגולטורית בעולם לתחום. יחד עם זאת, צריך לזכור שמדובר בשוק תנודתי מאוד, ויכולות להיות ירידות חדות ומימושי רווחים". 

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות.

בקולמקס שוקי הון פרסמו סקירה על מניית אמזון, במסגרתה מציינים שם כי "אמזון ניצחה בשבוע שעבר בקרב קשה נגד קמפיין להקמת ועד עובדים במחסן באלבמה. הניצחון של אמאזון מחד, מסמן תבוסה גדולה עבור תומכי העבודה, מאידך. אך ברור, כי זהו רק שלב אחד הואיל וישנם מאמצים רבים של העובדים להתארגן במתקנים אחרים של אמזון ברחבי המדינה. טכנית, המניה נמצאת בעמדת קנייה חזקה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא חיובי. קו התמיכה נמצא ברמה של 2,071.22 דולר. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 3,997.44 דולר".

08:20

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה שלילית, המדדים המובילים נסוגים בשיעורים של עד 1.1%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות.

מניית עליבאבא מזנקת בכ-7% בהונג קונג, לאחר שהממשל הסיני הטיל על החברה קנס ענק בגובה של כ-2.8 מיליארד דולר.

הביטקוין מטפס מעל לרמת 60,000 דולר כעת. זאת, לאחר שבשבוע שעבר ירד לרמה של כ-56,400 דולר.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עומדת ברמה של כ-1.66% וחוזה על אונקיית זהב רושם ירידה קלה לרמה של 1,739 דולר. נפט מסוג ברנט נסחר ביציבות סביב 63 דולר לחבית.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי "מצב הרוח של המשקיעים הפך לאחרונה לאופטימי מדי. שיעור המשקיעים הפרטים "השוריים" בארה"ב עלה בשבוע האחרון לאחת הרמות הגבוהות ביותר בעשור האחרון, כאשר שיעור "הדובים" עומד ברמה נמוכה מאוד. פער כל כך גדול בין האופטימיים לפסימיים בדרך כלל מבשר על תוחלת נמוכה יחסית לתשואה בשוק המניות בחודשים הקרובים".