אל על | בלעדי

מי משרד היח"צ שיחליף את רני רהב בדוברות אל על?

מסתמן כי משרד יחסי הציבור שיחליף את משרדו של רני רהב כדובר אל על הוא "פרו אסטרטגיה" שבבעלות יובל לידור ואורי רמתי • בנוסף יגויס משרד יחסי הציבור "שרף תקשורת" לתקופה של מספר חודשים

אביגל שורק, מנכ"ל אל על / צילום: מיכל רז חיימוביץ
אביגל שורק, מנכ"ל אל על / צילום: מיכל רז חיימוביץ

החלפת משרד יחסי הציבור באל על : מסתמן כי משרד יחסי הציבור שיחליף את "רן רהב שירותי תקשורת ויחסי ציבור", שהיה חלק ממערך הדוברות של החברה במשך 30 שנה - מהן 19 שימש כדובר, הוא "פרו אסטרטגיה" שבבעלות יובל לידור ואורי רמתי.

לידור טיפל בחודשים האחרונים ביחסי הציבור של חברת כנפי נשרים שבבעלות אלי רוזנברג, מי שקיבל לידיו את השליטה באל על בחודש ספטמבר האחרון. בנוסף יגויס משרד יחסי הציבור "שרף תקשורת" לתקופה של מספר חודשים.

אחרי החלפת בעלי השליטה באל על, לפני כחודשיים, נכנס גם מנכ"ל חדש לחברה, אביגל שורק. מאז מונה למנכ"ל החליף שורק את רוב השדרה הניהולית באל על וכעת מגיע תורו של משרד יחסי הציבור.

במכתב שהפיץ רני רהב לעובדי ולעובדות אל על נכתב כי "לאחר כ-30 שנה בתפקידי כדובר חברת אל על, במהלכן ליוויתי מקרוב, בשותפות אמיצה, יד ביד לאורך כל הדרך, את החברה, הנהלתה וכל עובדיה בארץ ובעולם, הגיע הזמן לומר שלום ותודה על הדרך המשותפת.

"חברת רהב תקשורת בראשותי ליוותה את חברת אל על באהבה ובמסירות רבה גם כשהייתה חברת סמך ממשלתית. היינו חלק מהגרעין שהביא את החברה להפרטה, בראשות היו"ר האגדי מיכאל לוי, והמשכנו מאז, מול שלל המנכ"לים, היו"רים וההנהלה, לשרת את החברה, עד עצם היום הזה. עשינו זאת ללא מורא ופחד.

"הצוות שלי ואני חיינו ונשמנו את אל על ביום ובליל, בשבתות ובחגים, לקחנו חלק פעיל בהצלחות מסחררות ובזמני משבר קשים וכואבים. איני רואה ברגע הזה פרידה, כי אם זיכרון אינסופי. שמעתי את משק כנפיי ההיסטוריה והוא יהדהד בחיי לנצח".

רהב אף מפרט כי לאורך משבר הקורונה, מאז אפריל 2020 ליווה את אל על ללא תמורה. "בשנה האחרונה, לאור הקשיים הכלכליים אליהם נקלעה החברה בשל משבר הקורונה העולמי, החלטתי שאחרי כל השנים בהן ליוויתי את החברה בכל מצב, אני ממשיך לעשות זאת כרגיל גם עתה ונרתם 24/7, ללא תמורה. כך עשיתי במהלך השנה האחרונה ועד היום, שכן אני רואה בחברה חלק בלתי נפרד מאיתנו".

רהב גם הזכיר את פועלו של היו"ר לשעבר אלי דפס: "דוגמה ומופת ליו"ר מופלא, אגדי, איש אל על בכל נימי נפשו, אשר תרם מזמנו, מרצו ונשמתו לחברה, ויחד עם ההנהלה ועובדיה - יצרו יש מאין והצליחו להרים את הראש מעל המים הסוערים, בתקווה שנגיע בקרוב לחוף מבטחים".

על בעלי החברה - הממשלה בעבר ומשפחת בורוביץ', בראשות דדי ותמי בורוביץ' - כתב רהב: "עשו עבודת קודש למען אל על".

לסיום הוא מזכיר את מתווה הסיוע הממשלתי לאל על שגם כעת, יותר משנה אחרי פרוץ המשבר, עדיין לא הושלם (בהלוואה שתעניק המדינה לאל על על פי הסיכום האחרון עם האוצר): "אני מקווה שממשלת ישראל תעמוד בהתחייבותה כלפי החברה ותסייע לה, כפי שהצהירה בעבר".

פרו אסטרטגיה מטפלים בין השאר בתקציבי יחסי הציבור של בי"ח לניאדו, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שב"א, מס"ב, עיריית ראש העין, מ.א. שומרון, ההסתדרות הרפואית, איגודן ועוד.

בתחום התיירות ליווה המשרד עד תחילת משבר הקורונה את הפעילות של Airbnb בישראל כשהוא מטפל ביחסי הציבור של easyHotels וחברת Live Tickets.

תחום התעופה מוכר למשרדו של מוטי שרף שטיפל בחברת התעופה שבמשך שנים הייתה החברה הזרה החזקה בישראל - טורקיש איירליינס. תקציב החברה בינתיים הוקפא בעקבות משבר הקורונה. בשלב זה המשרד ילווה את מנכ"ל אל על החדש בחודשים הקרובים, ולאחר מכן מתוכנן לחזור ולטפל בטורקיש איירליינס.

בין תקציבי המשרד נמצאים גם גוגל, אינטל, חברת כרטיסי האשראי מקס,  טויוטה ועזריאלי.

מי ששימש כדובר אל על לפני רהב היה נחמן קליימן ששימש כדובר החברה מ-1983 ועד 2002.